• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402121913488
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اتصال آب ۲۵۱ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

اتصال آب ۲۵۱ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت:در جریان سیل اخیر ۱۲ شهرستان استان در محاصره سیل قرار گرفتند و آب شرب ۲۵۸ روستا به دلیل آسیب‌های وارده به تأسیسات با قطعی آب مواجه شد.

قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان امروز شنبه(۱۹ اسفند) در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان افزود: اکنون آب شرب ۲۵۱ روستا وارد مدار است که با توجه به سیلابی بودن رودخانه‌ها و عدم امکان انتقال و اجرای لوله در مسیر عبور عرضی رودخانه و رهاسازی آب از سدهای بالادست و جاری بودن آب، آب شرب تعدادی از روستاها متصل نشده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ روستای آسیب‌دیده هنوز با مشکل روبه‌رو هستند که تلاش‌های شبانه‌روزی برای رفع مشکل این روستاها نیز ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: در سیل اخیر زمین ها و محصولات کشاورزی در برخی از مناطق در شهرستان‌های زرآباد و دشتیاری دچار خسارت شده که باید رسیدگی شود.

محمد کرمی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در حال آماده باش به سر می‌برند تا در بارندگی‌ها دچار مشکل نشویم، افزود: باران رحمت الهی است و ما باید با مدیریت درست از این رحمت الهی به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بازگشایی راه ها و مسیرها یکی از مهمترین مسائل در مناطق سیل زده محسوب می‌شود که لازم است پس از اتمام بارندگی تعمیر و بازسازی شوند.

وی بیان کرد: همه تیم‌های بهداشتی باید در روستاها و مناطق درگیر سیل در جنوب سیستان و بلوچستان حضور داشته باشند تا از بیماری های احتمالی جلوگیری شود.

کرمی ادامه داد: تیم‌های هلال احمر اورژانس و اورژانس هوایی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان مستقر هستند تا در مواقع بحران بتوانند با سرعت بیشتری خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به آبرسانی سیار در مناطقی که دچار قطعی آب هستند، بیان کرد: کمک‌های مردمی و خیران باید ساماندهی تا در اختیار همه مردم قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بحث منازل مسکونی آسیب دیده از سیل باید بنیاد مسکن با برنامه ریزی درست پس از سیل این منازل را بازسازی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha