• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121913513
  • خبرنگار : 71516

رام‌الله خواهان مواضع عملی بین‌المللی درباره راه حل تشکیل ۲ دولت شد

رام‌الله خواهان مواضع عملی بین‌المللی درباره راه حل تشکیل ۲ دولت شد

وزارت خارجه فلسطین خواهان تبدیل مواضع بین‌المللی درباره راه حل تشکیل ۲ دولت به گام‌های عملی شد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اقدامات تجاوزکارانه و جنایت‌های شهرک‌نشینان علیه شهروندان فلسطینی و سرزمین و مقدسات آن‌ها و حملات روزانه به شهروندان فلسطینی در منطقه مسافریطا در کرانه باختری با هدف کوچاندن و اخراجشان از منازل و اراضی‌شان را محکوم کرد.

به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ائتلاف حاکم صهیونیستی از مشغول بودن جهان به نسل کشی در غزه برای عملی کردن جنایت الحاق تدریجی کرانه باختری از جمله قدس شرقی از طریق گسترش شهرک سازی بهره برداری می‌کند. این جنگی از سوی اسرائیل برای از بین بردن هرگونه فرصت تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و تخریب تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ غزه و روند سیاسی برای حل نزاع براساس راهکار تشکیل ۲ دولت است.

در این بیانیه تأکید شده است: راست‌گرایان اسرائیلی و شهرک نشینان هر روز اراده بین‌المللی برای صلح و درخواست‌ها برای حل نزاع را به چالش می‌کشند و برای تغییر واقعیت تاریخی، سیاسی و قانونی کرانه باختری تلاش می‌کنند تا نگذارند کشور فلسطین تشکیل شود. در همین راستا باید مواضع بین‌المللی از جمله مواضع آمریکا که همواره خواهان اجرای راهکار تشکیل ۲ دولت هستند به اقدامات عملی تبدیل شود که از جمله آن ضرورت تسریع در به رسمیت شناختن کشور فلسطین و عضویت کامل آن در سازمان ملل و فشار واقعی بر کابینه اسرائیل برای مهار شهرک نشینان و خلع سلاح آن‌ها است. اعمال تحریم‌های بین‌المللی بر شهرک نشینان نقش مهمی در استفاده از فرصت حل سیاسی دارد و حمایت مطلوب را از راه حل تشکیل ۲ دولت برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه و جهان فراهم می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی بیش از پنج ماه است نوار غزه را هدف قرار داده است. در حملات رژیم صهیونیستی به غزه نزدیک به ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. این حملات منجر به آوارگی بیش از یک و نیم میلیون فلسطینی ساکن غزه و یک بحران انسانی فاجعه بار در این منطقه شده است.

از زمان شروع جنگ غزه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان حملاتشان را علیه ساکنان کرانه باختری افزایش داده‌اند. در حملات به کرانه باختری تاکنون بیش از ۴۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین اخیرا رژیم صهیونیستی با احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری موافقت کرد.

جمعه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد تحقق یک آتش‌بس موقت در نوار غزه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دشوار است.

بایدن از افزایش اقدامات خشونت آمیز در قدس شرقی طی ماه رمضان در صورت عدم تحقق آتش‌بس ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha