• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121913526
  • خبرنگار : 50642

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد

گسترش فضای زیارت در حرم مطهر رضوی در پی اقدامات آیت‌الله واعظ طبسی

گسترش فضای زیارت در حرم مطهر رضوی در پی اقدامات آیت‌الله واعظ طبسی

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: گسترش فضای زیارت در زمان آیت‌الله واعظ طبسی، به‌قدری مطلوب واقع شده است که فضای زیارت از حدود ۹۰ هزار متر مربع به یک میلیون متر مربع رسیده است، به این معنی که ابعاد حرم مطهر رضوی حدود ۱۰ برابر افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز ۱۹ اسفندماه، در مراسم نکوداشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی(ره) که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم به مناسبت هشتمین سالگرد خادم صادق با اخلاص، هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت است. تشکیل این گونه جلسات نه صرفا یادآوری و کلیشه‌ای است بلکه هدف توصیف، بیان و معرفی سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: لذا ما وظیفه داریم که اجازه ندهیم تا گذشت زمان و غبارهای وهم‌آلود برخی جاهلان و بدخواهان روحانیت و نظام اسلامی چهره‌های تابناک خادمان موفق و کارآمد نظام را بپوشانند. وظیفه همه ما این است که از چهره‌های تابناک موفق صیانت کنیم و آن‌ها را به نسل جدید معرفی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: خصوصیات این بزرگوار فراوان است که به بیان چند مورد از آن‌ها کفایت می‌کنیم، یکی از این ویژگی‌ها این است که قبل از انقلاب با همرزم، یار و رفیق خود یعنی رهبر معظم انقلاب پیمان بستند و هم قسم شدند تا از آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران حمایت کنند و سختی‌ها و دشواری‌ها را به جان بخرند.

مروی ادامه داد: لازم به ذکر است که ایشان مجاهدت‌ها و سختی‌های بسیاری برای ایستادن پای انقلاب و رهبر معظم انقلاب متحمل شدند؛ البته بعد از پیروزی انقلاب نیز اقدامات مهمی انجام داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایستادگی ایشان در مقابل آن‌هایی که برای اهداف غیرالهی طمع داشتند اشاره کرد که باعث شد توهین‌ها، اهانت‌ها و .. روانه شخصیت این بزرگوار شود، اما این سرزنش‌ها در اراده درست و تصمیم سریع انقلابی و اسلامی ایشان تاثیری نگذاشت.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آیت‌الله واعظ طبسی قبل از رحلت همیشه این دغدغه را داشتند که آیا امام رضا(ع) از ایشان راضی هستند یا خیر؟ تا اینکه شبی در رویای صادقانه حضرت را زیارت می‌کنند و نامه‌ای به ایشان می‌دهند که به این جمله مزین شده بود «من از شما راضی هستم، رضا» و امضا شده بود.

وی ادامه داد: گسترش فضای زیارت در زمان آیت‌الله واعظ طبسی، به‌قدری مطلوب واقع شده است که فضای زیارت از حدود ۹۰ هزار متر مربع به یک میلیون متر مربع رسیده است، به این معنی که ابعاد حرم مطهر رضوی حدود ۱۰ برابر افزایش داشته است. همچنین تاسیس دانشگاه‌های رضوی و امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و ایجاد چندین کتابخانه در مشهد و سایر شهرها، مرقد شریف مجاهد فی‌سبیل الله شهید مدرس، بازسازی هویزه، احیای موقوفات و صیانت‌ از آن‌ها و .. قسمتی از اقدامات ایشان است که تنها بخشی از فعالیت‌های ایشان محسوب می‌شود.

مروی خاطرنشان کرد: همچنین اخلاص، زهد و ساده‌زیستی، مدیریت ممتاز و کارآمد، همت بلند و ... برخی از خصوصیات شخصیتی این خادم بااخلاص حضرت علی‌ابن موسی الرضا(ع) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha