• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402122013924
  • خبرنگار : 50046

رئیس‌کل دادگستری استان خبر داد

آزادی ۲۲۰ نفر از زندانیان دارای محکومیت‌های مالی و جرائم غیرعمد در خراسان‌شمالی

آزادی ۲۲۰ نفر از زندانیان دارای محکومیت‌های مالی و جرائم غیرعمد در خراسان‌شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به آزادی قطعی ۲۲۰ زندانی دارای محکومیت های مالی و یا مرتکب جرائم غیرعمدی در استان تا پایان نیمه اول اسفندماه سال جاری گفت: از این تعداد مددجو،۲۱۳ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده که جمعاً معادل ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به محکوم لهم و شکات بدهکار بودند.

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در نشست اعضاء ستاد دیه استان تصریح کرد: این مددجویان با توجه به گذشت شکات و محکوم لهم و صرف نظر آنان از مبلغ ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محکوم به و به علاوه قبولی اعسار تعدادی از آن ها از سوی قضات رسیدگی کننده در قبال مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین تأمین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از مسیر کمک های خیرین و نیکوکاران و حمایت های مالی ستاد دیه و از طرفی اعطاء تسهیلات بانکی به میزان سه میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان و با لحاظ مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آورده خود مددجویان یا خانواده های آنان از زندان های خراسان شمالی آزاد شدند.

وی، کمک به هم نوع را آن هم در شرایط نامناسب معیشتی و مشکلات اقتصادی که بسیاری از افراد جامعه به نحوی از انحاء با آن مواجه هستند را نوعی ایثار و از خودگذشتگی توصیف و خاطرنشان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ارزش آن با هیچ معیارمادی قابل ارزیابی و مقایسه نیست.

براتی زاده افزود: مردم خراسان شمالی با تأمین کمک ۱۰میلیارد تومانی برگ زرین پرافتخار دیگری را ثبت و به منصه بروز رساندند و ثابت کردند که از نیروی قوی اراده و ایمان ناشی از انگیزه های خیرخوهانه و خداچسندانه بهره مند هستند که در روح و جوهر وجودی آنان کاملا نهادینه شده است.

وی با اشاره به جایگاه برتر و ممتاز استان در راستای اخذ رضایت شکات و محکوم لهم و فراهم ساختن موجبات صلح و سازش و مصالحه در پرونده های دارای محکومیت های مالی و جرائم غیرعمدی گفت: این مصالحه به نحوی بوده که طی آن شکات و محکوم لهم از بیش از ۵۰ درصد مطالبات مالی خود(محکوم به) صرف نظر کرده اند و این کار بسیار ارزشمندی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، براتی زاده با بیان اینکه ۱۳۰ نفر از مددجویان دارای محکومیت های مالی و مرتکب جرائم غیرعمد استان با بدهی معادل ۸۴ میلیارد تومان همچنان در زندان های استان به سر می برند و منتظر دست های پرمهر مردم به ویژه افراد خیر و نیکوکار هستند از هم استانی ها خواست با ارائه کمک ها و حمایت های مالی خود در حد توان و استطاعت، زمینه های آزادی این افراد و بازگشت آنان به آغوش گرم خانوادهایشان را بیش از پیش فراهم و تسهیل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha