• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402122013951
  • خبرنگار : 50534

تدارک ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان زنجان برای برگزاری طرح ضیافت بهاری

تدارک ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان زنجان برای برگزاری طرح ضیافت بهاری

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص زنجان آماده استقبال از میهمانان ماه خدا در طول ماه روزه‌داری و زائران و مسافران در روزهای آغازین سال نو هستند.

حجت الاسلام مختار کرمی امروز (یکشنبه ۲۰ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و همچنین نوروز، طرح ضیافت الهی سازمان اوقاف و امور خیریه و آرامش بهاری مخصوص ایام عید باهم ادغام شده و با نام طرح ضیافت بهاری اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: آیین‌های تحویل سال نو با حضور مردم در جوار امامزادگان شاخص برگزار خواهد ‌شد. امسال هم هیات امنا و خادمین امامزادگان با هماهنگی و پشتیبانی اوقاف  برنامه‌های متعدد و متنوعی را برای این روزها در نظر گرفته است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم، برپایی نمازهای جماعت در اوقات سه گانه (در برخی امامزاده ها) و منابر سخنرانی با حضور سخنرانان و خطبای مطرح استانی و کشوری، برپایی مراسم دعا و مناجات خوانی با حضور مداحان شاخص از استانی و کشوری برگزاری جشن‌های ولادت امام حسن علیه السلام، مراسم احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرالمومنین علی (ع)، اطعام و افطار روزه‌داران و عموم مردم، برگزاری نمازهای جماعت عید سعید فطر و پذیرایی از میهمانان اشاره کرد.
 
این مسئول ادامه داد: همچنین غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، کودک و نوجوان در آستان مقدس امامزادگان با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی از قم و بومی  با حضور ۱۵ نفر مبلغ دینی در امامزادگان شاخص برپا خواهد شد که  علاوه بر حضور در این اماکن مقدس در روستاها و مناطق کم برخوردار استان نیز حضور پیدا کرده و به امر مهم تبلیغ خواهند پرداخت.
 
حجت‌الاسلام کرمی در ادامه گفت: حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم(ع)، امامزاده محمد بن ابرهیم(ع) حاج سیران در شهرستان زنجان، امامزادگان هاشم و عوف (ع) در شهرستان طارم، بقعه حضرت قیدار نبی (ع) ، امامزاده ابراهیم (ع) سجاس در شهرستان خدابنده، امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده زیدالکبیر (ع) و امامزاده یعقوب(ع) صائین قلعه شهرستان ابهر از جمله این امامزادگان و بقاع متبرکه هستند که میزبان طرح ضیافت بهاری خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha