• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402122014202
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نقاشی‌های اساتید دانشگاه هنر اصفهان در تالار هنری باغ سرمایه

نقاشی‌های اساتید دانشگاه هنر اصفهان در تالار هنری باغ سرمایه

ایسنا/اصفهان این روزها تالار هنری باغ سرمایه در مهمانسرای عباسی اصفهان میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی استادان گروه نقاشی دانشگاه هنر اصفهان است تا با همنشینی اساتید باتجربه و هنرمندان نوظهور و پل‌زدن میان دو سرمایۀ اقتصادی و انسانی، از ظرفیت‌های هنر برای تولید سرمایۀ اجتماعی استفاده شود.

رسول بیدرام، مدیر تالار هنری باغ سرمایه در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: گروه نقاشی دانشگاه هنر اصفهان دارای هفت عضو هیئت علمی است که آثار این اساتید شامل آقایان اصغر جوانی، محمدرضا عماری، حمیدرضا روحانی، مهدی حامدی، سیدمحسن علوی‌نژاد، امیرعباس محمدی راد و همچنین خانم دکتر افسانه ناظری ارائه شده است.

او با بیان اینکه نقاشی‌های نمایش داده شده در تالار هنری باغ سرمایه، مدرن و مفهومی هستند و هریک از هنرمندان به موضوع خاصی پرداخته است، افزود: دکتر عمادی در آثار خود با پرداختن به موضوع محیط زیست و اهمیت حفاظت از آن، در این خصوص به مردم و مدیران و سیاستگذاران تذکر جدی می‌دهد. دکتر علوی‌نژاد در نقاشی‌هایش به مفهوم امید و ناامیدی اشاره می‌کند، آقای دکتر جوانی به استفاده از المان‌هایی پرداخته که بتواند بستری از غرب را ارائه کند، آثار خانم ناظری نیز نوعی مفهوم فلسفی‌گونه دارند و از اسلیمی برای پرداختن به مباحث فلسفه اسلامی استفاده کرده‌اند، نقاشی‌های آقای دکتر روحانی نیز مدرن است و آثارش با به‌کار بردن ترکیب جدیدی ساخته از دست‌ساخته‌های خودشان خلق شده‌اند. آقای محمدی‌راد نیز طبیعت بی‌جان و جاندار را ارائه کرده و به نوعی به طبیعت و محیط زیست پرداخته است؛ ضمن اینکه آثار آقای دکتر حامدی نیز عمدتاً طراحی معمارگونه است.

نقاشی‌های اساتید دانشگاه هنر اصفهان در تالار هنری باغ سرمایه

نقاشی‌های اساتید دانشگاه هنر اصفهان در تالار هنری باغ سرمایه

بیدرام با بیان اینکه ۳۵ اثر در نمایشگاه گروهی استادان نقاشی گروه نقاشی دانشگاه هنر اصفهان به نمایش گذاشته شده است، در خصوص متریال مورد استفادۀ این هنرمندان نیز توضیح داد: مخاطبان در این نمایشگاه، ترکیبی از مواد مختلف را خواهند دید. اساتید دانشگاه هنر اصفهان برای خلق این آثار از مداد، زغال، کلاژ و درمجموع از ترکیب مواد استفاده کرده‌اند.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر اصفهان به چگونگی شکل‌گیری ایدۀ برگزاری نمایشگاهی از اساتید گروه نقاشی دانشگاه هنر اصفهان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه باغ سرمایه هتل عباسی در حال تبدیل‌شدن به پاتوقی برای فرهنگ و هنر است، گفت: متأسفانه یکی از مشکلات موجود در کشور ما این است که اگرچه سرمایه‌های اقتصادی و انسانی به نحو احسن در کشورمان حضور و وجود دارند، اما آن چیزی که نیست و باعث شده تا کسب و کارهای ما با معضل مواجه شوند سرمایه‌های اجتماعی است.

نقاشی‌های اساتید دانشگاه هنر اصفهان در تالار هنری باغ سرمایه

بیدارم ادامه داد: ما تلاش کردیم که باغ سرمایه را به پاتوقی تبدیل کنیم تا بتواند سرمایه‌های اجتماعی را ایجاد کند، و درواقع مابین دو سرمایۀ اقتصادی و انسانی، به نوعی کارکرد چسب و روغن را دارد و در برخی مواقع باعث می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های هنر برای تولید سرمایۀ اجتماعی استفاده کنیم.

او اضافه کرد: چه در نمایشگاه گذشتۀ تالار هنری باغ سرمایه که در آن آثار فاخر هنرمندان شرکت‌کننده در حراج تهران نمایش داده شدند و چه در نمایشگاه کنونی که آثار اساتید گروه نقاشی دانشگاه هنر اصفهان به‌عنوان دومین محل تربیت‌کنندۀ هنرمندان، ارائه شده‌ است، همۀ این تلاش‌ها و نمایشگاه‌ها می‌توانند بستری را فراهم کند تا بتوانیم این پاتوق را به خوبی شکل داده و بین این هنرمندان و اساتید و همچنین هنرمندان جوان و نوظهور همنشینی ایجاد کرده و بسترساز شکل‌گیری انگیزه و امیدآفرینی برای جوانان شده تا کسب و کار خود را رونق ببخشند و امید داشته باشند.

نقاشی‌های اساتید دانشگاه هنر اصفهان در تالار هنری باغ سرمایه

نقاشی‌های اساتید دانشگاه هنر اصفهان در تالار هنری باغ سرمایه

مدیر تالار هنری باغ سرمایه خاطرنشان کرد: تلاش ما بر اقتصاد هنر تمرکز دارد و اقتصاد هنر یعنی بستری ایجاد کنیم که بتواند امید، انگیزه، شوق و عشق را ایجاد کند که اگر در این مسیر موفق شد بسترهای اقتصادیِ ما شکل خواهدگرفت. پشتوانۀ این شوق نیز تلاش و کوشش و پشتکار و استقامت خواهد آمد. اما اگر نتوانیم این شوق و عشق را ایجاد کنیم هرچه پول تزریق کنیم و هرچه نیروی انسانی داشته باشیم کارکردی وجود نخواهد داشت؛ چراکه کارکرد وقتی اتفاق می‌افتد که حتی اگر پول نباشد و یا نیروی انسانی هم خیلی متخصص نباشد اما اگر شوق وجود داشته باشد می‌تواند تولید مخصوص و اثر را به همراه داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان بیان کرد: ما اعتقاد داریم که سرمایه باید چنین کارکردی داشته باشد و بر اساس چنینی رسالتی مأموریت داریم و گام برمی‌داریم. ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم که آثار هنرمندان فاخر را ارائه کنیم تا بسترسازی شده و به مرور تیم نونهالان، تیم نوجوانان، جوانان و سپس تیم ملی را تشکیل دهیم. ما باتوجه به داشتنِ خانه حراج رخصت و تالار هنری باغ سرمایه، در بازارهای مختلف به دنبال برندسازیِ هنرمندان و ارائه آثارشان در حراج هستیم، و به نوعی سیستم و حلقه‌های مختلفی که حلقه‌های مفقودۀ ما بود را شکل می‌دهیم تا بتوانیم گنجینۀ اقتصاد هنر را ابتدا در شهر و استان و سپس در کشورمان توسعه دهیم. 

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه گروهی نقاشی استادان گروه نقاشی دانشگاه هنر اصفهان می‌توانند تا امروز ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ به تالار هنری باغ سرمایه، واقع هتل عباسی مراجعه کنند.

نقاشی‌های اساتید دانشگاه هنر اصفهان در تالار هنری باغ سرمایه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۱ ۰۸:۱۳

دانشگاه هنر اصفهان بهترین اساتید رو دارد هم از لحاظ اخلاق و آموزش تشکر از دکتر بیدارم و تمام اساتید عزیز برای فراهم‌نمودن این بستر هنری