• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402122014254
  • خبرنگار : 71489

اسحاقی: نظارت دولت بر بازار بیشتر شود

اسحاقی: نظارت دولت بر بازار بیشتر شود

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش نظارت دولت بر بازار به ویژه در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش ایسنا، سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۰ اسفند صحن مجلس در نطق میان دستور خود اظهار کرد: این روزها ما شاهد پخش فرآورده‌ها و اقلامی همچون گوشت، مرغ، برنج و میوه هستیم و این موضوع در ظرفیت‌های مختلف در شهرها و کلان شهرها و در طول سال مشهود بود. این روزها در شهرها می‌بینیم که مادران با فرزندانشان ساعت‌ها معطل می‌مانند تا نوبت‌شان شود؛ بنابراین این ساختار باید به نفع مردم انجام شود و این ساختار باید در شأن مردم باشد.

 وی افزود: باید این ظرفیت را به نحوی فراهم کنیم که همه مردم عزیزمان از این ظرفیت برخوردار شوند؛ به عنوان مثال چطور ما باید در این بخش به  فردی که در روستاها هست، اطلاع رسانی کنیم که این اتفاق در شهر در حال رخ دادن است. این جای سوال دارد که آن روستایی عزیزمان چگونه و با چه وسیله‌ای و با چه هزینه‌ای به شهر آمده و از این ظرفیت ارائه اقلامی همچون گوشت، مرغ و برنج که برای شب عید در مرکز شهرستان‌ها انجام می‌شود، استفاده کند؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم این ظرفیت را تسری دهد و این ظرفیت را در شهرهای محروم و کمتر برخوردار بیشتر کند، عنوان کرد: اصل سوم و چهل و سوم قانون اساسی دولت را مکلف کرده و این وظیفه دولت است که بستر را برای اشتغال، معیشت و اقتصاد فراهم کند.

اسحاقی در ادامه با تاکید بر لزوم احیای قنوات در روستاها گفت: خواهش می‌کنیم دولت برای احیای قنوات ظرفیتی را تعیین کند تا بحث خودیاری که تبدیل به یک شرط برای روستاییان شده و مانع اقتصادی است، از میان برداشته شود.

وی همچنین درباره وضعیت پرداخت حقوق و مزایا و تقاضا اظهار کرد: گاهی وقتها می‌بینیم که به ذینفعان وزارتخانه‌ها به مانند خرید خدماتی‌های حقوق پرداخت نشده است؛ چه اشکال دارد در این شرایط حقوق وزیر پرداخت نشود و یا اینکه حقوق معاونین وزرا پرداخت نشود، اما حقوق این عزیزان به موقع پرداخت شود؟ این در حالیست که از مهر ماه حقوق این عزیزان پرداخت نشده است. همچنین پاداش فرهنگیان تاکنون پرداخت نشده است لذا این‌ موارد باعث می‌شود تا به سرمایه اجتماعی کشور آسیب وارد شود.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه «سیاست بانکداری ما نه به نفع مردم نوشته شده و نه به نفع مردم اجرا می‌شود»، به مشکلات مسکن ملی اشاره و تاکید کرد: در این بخش مردم ضرر و زیان زیادی می‌دهند. از این رو به افراد  گفته می‌شود که ابتدا برود بخشی از مسکن خود را بسازد و بعد به آن تسهیلات داده می‌شود. اما در زمانی هم که فرد برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند، به آنها گفته می‌شود که تسهیلاتی وجود ندارد. متاسفانه معلوم نیست این نظام بانکداری به نفع چه کسی نوشته شده است. ما باید یک بار برای همیشه بگوییم که نظام بانکداری کشور برای چه قشری نوشته شده است و خیال مردم را در این راستا راحت کنیم.

اسحاقی در پایان  بر لزوم نظارت دولت بر بازار به ویژه در ایام پایانی سال تاکید کرد و گفت:  نظارت دولت باید بر بازار کالای اساسی مردم بیشتر شود. همچنین در نزدیکی ماه مبارک رمضان باید دولت نسبت به کنترل بازار یک توجه ویژه‌ای داشته باشد و گرانی نباید برای مردم آسیب رسان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha