• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402122014361
  • خبرنگار : 71402

لهستان: نظامیان برخی از کشورهای ناتو همین حالا هم در اوکراین هستند

لهستان: نظامیان برخی از کشورهای ناتو همین حالا هم در اوکراین هستند

وزیر خارجه لهستان در سخنانی گفت، نظامیان برخی از کشورهای ناتو در حال حاضر هم در اوکراین حضور دارند. این در حالیست که روسیه نسبت به گسترش درگیری‌ها و رویارویی با ناتو هشدار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان در جلسه پارلمان کشورش به مناسبت بیست و پنجمین سالروز عضویت لهستان در ناتو این سخنان را مطرح کرد اما گفت نامی از کشورهای مدنظر نمی‌برد.

سیکورسکی با اشاره به اولاف شولتس، صدراعظم آلمان که گفته بود پرسنل نظامی بریتانیایی و فرانسوی در اوکراین هستند که به پرتاب موشک‌ها کمک کنند، گفت: «برخلاف سایر سیاستمداران، من این کشورها را فهرست نمی‌کنم.»

او در سخنانش مدعی شد: «روسیه با حمله به اوکراین نشان داد که از نظر تمدنی توانایی پذیرش ارزش‌های غربی را ندارد و نمی‌تواند با همسایگان خود به صورت مسالمت‌آمیز همزیستی کند. ناتو باید به نقش اصلی خود بازگردد.»

پیش از این، سیکورسکی از ایده امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای اعزام پرسنل نظامی از کشورهای ناتو به اوکراین حمایت کرده بود.

ماکرون گفت اگر جبهه به سمت کی‌یف یا اودسا حرکت کند، فرانسه می‌تواند نیروهای خود را به اوکراین بفرستد. پیشتر وب‌سایت استرانا تودی هم مطلبی در مورد اینکه آیا این می‌تواند باعث درگیری مستقیم بین غرب و روسیه شود، منتشر کرد.

پیشتر کرملین در واکنش به بحث‌های موجود در اروپا در مورد اعزام نیروهای مسلح به اوکراین گفت: اگر غرب به اوکراین نیرو بفرستد، درگیری مستقیم روسیه و ناتو اجتناب ناپذیر است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات ماکرون که احتمال اعزام نیرو به اوکراین را منتفی ندانسته بود، گفت: «تعدادی از کشورهای اروپایی خطر بالقوه اعزام نیرو به اوکراین و درگیر شدن در درگیری را عاقلانه ارزیابی می‌کنند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha