• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122014368
  • خبرنگار : 71516

نگرانی دیده‌بان اروپا-مدیترانه از شهادت افراد مسن در غزه بر اثر گرسنگی و فقدان درمان

نگرانی دیده‌بان اروپا-مدیترانه از شهادت افراد مسن در غزه بر اثر گرسنگی و فقدان درمان

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد افراد مسن و سالخورده در شمال غزه یکی پس از دیگری در بمباران یا به خاطر گرسنگی و نبود خدمات پزشکی کشته می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد مسن در شمال غزه یکی پس از دیگری در بمباران یا به خاطر گرسنگی و نبود خدمات پزشکی کشته می‌شوند. آمار شهدای حملات اسرائیل به بیش از ۴۰ هزار شهید رسیده است که ۹۲ درصد آن از غیرنظامیان و هفت درصد از افراد مسن هستند. هزاران نفر بر اثر گرسنگی، سوءتغذیه و نبود خدمات پزشکی شهید شده‌اند و نامشان در بیمارستان‌ها ثبت نشده است.

به نقل از خبرگزاری سما، در این بیانیه آمده است: ما هر روز گزارش‌هایی درباره مرگ افراد مسن بر اثر گرسنگی و محرومیت از معالجه به‌ویژه در شهر غزه و شمال آن دریافت می‌کنیم.

در این بیانیه تأکید شده است: افراد مسن در غزه هزینه سنگینی به دلیل حمله اسرائیل می‌پردازند. ۷۰ درصد آن‌ها بیماری‌های مزمن دارند و تأثیر بیشتری از پیامدهای تجاوزات اسرائیل و وضعیت وخیم انسانی می‌پذیرند. برخی از این افراد در بمباران منازلشان کشته و ده‌ها تن از آن‌ها در عملیات اعدام خارج از چارچوب قضایی کشته می‌شوند. ما هشدار می‌دهیم که زندگی صدها هزار غیرنظامی به‌ویژه افراد سالخورده و کودکان با یک خطر واقعی و جدی به خاطر بحران گرسنگی که نتیجه محاصره غیرقانونی غزه توسط اسرائیل است، مواجه هستند.

تجاوزات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در نوار غزه همچنان برای صد و پنجاه و ششمین روز ادامه دارد و تاکنون بیش از ده‌ها هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته و هزاران قربانی همچنان زیر آوار و در جاده‌ها هستند. وزارت بهداشت نوار غزه از شهادت دست‌کم ۳۱ هزار و ۴۵ فلسطینی و مجروح شدن ۷۲ هزار و ۶۵۴ نفر دیگر در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha