• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402122014381
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

در پی مکاتبه دهقانی فیروزآبادی با رئیس سازمان برنامه و بودجه محقق شد

رفع مشکل حضور اساتید در شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برای صدور گواهی تشخیص صلاحیت

رفع مشکل حضور اساتید در شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برای صدور گواهی تشخیص صلاحیت

در پی مکاتبه معاون علمی رئیس‌جمهور با رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشکل صدور گواهینامه‌های درخواستی شرکت‌های دانش‌بنیانی که اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، سهامدار یا عضو هیات مدیره آنها هستند، برطرف شد.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در این نامه به مشکل برخی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرده بود که در مراجعه به واحدهای حقوقی و تشخیص صلاحیت و رتبه‌بندی در سازمان برنامه و بودجه، مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت تلقی شده و درخواست صدور گواهینامه‌های آنها بلااثر مانده بود.

در این نامه اشاره شده بود که بر اساس ماده (۶) آیین‌نامه اجرایی بند (ب) ماده (۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب هیات وزیران، به منظور به کارگیری ظرفیت پژوهشی اعضای هیات علمی در تولید اقلام راهبردی و محصولات دانش‌بنیان، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌هایی که اعضای هیات علمی، سهامدار و عضو هیات مدیره آنها هستند، قرارداد امضا کنند و این شرکت‌ها، مشمول ممنوعیت‌های موضوع بند (ب) ماده (۱۹) آیین‌نامه طبقه‌بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران و تبصره (۲) بند (ب) ماده ۶ آیین‌نامه تشخیص صلاحیت مشاوران نیستند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در این نامه درخواست شده بود به منظور تسریع در صدور گواهینامه‌های درخواستی این قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در زمینه تشخیص صلاحیت پیمانکاری و مشاوره، تمهیدات لازم پیش‌بینی شود. همچنین حسب مورد آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه جهت اجرای آیین‌نامه اجرایی بند (ب) ماده (۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان، بازنگری و به ادارات کل و سایر دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha