• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122014392
  • خبرنگار : 50105

سقوط به اختراعات رسید

سقوط به اختراعات رسید

ایسنا/خراسان رضوی سازمان ملل اعلام کرد که ثبت اختراعات جهانی برای اولین‌بار در ۱۴ سال گذشته سقوط کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل اعلام کرد که ثبت اختراعات بین‌المللی در سال گذشته برای اولین‌بار طی ۱۴ سال اخیر به دلیل افزایش نرخ بهره و عدم اطمینان اقتصادی کاهش یافت و هند در میان معدود کشورهایی بود که این روند را نپذیرفته است.

سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد (WIPO) در بررسی اجمالی سالانه خود اعلام کرد که در مجموع ۲۷۲ هزار و ۶۰۰ پتنت (اختراع) بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ ثبت شده  که نشان‌دهنده کاهش ۱.۸ درصدی نسبت به سال قبل است.

کارستن فینک، اقتصاددان ارشد سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد به خبرنگاران در ژنو گفت ما معتقدیم که این منعکس‌کننده محیط نامطلوب فعلی برای نوآوری و فعالیت‌های کارآفرینی است.

نااطمینانی‌های اقتصادی و به ویژه نرخ‌های بهره بالاتر در سال گذشته به‌عنوان دلایل اصلی کاهش تلقی شدند.

سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد اعلام کرد که اولین کاهش سالانه چین از سال ۲۰۰۲ ثبت شده است. در همین حال، ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۳ با ۵۵ هزار و ۶۷۸ پرونده در رتبه دوم باقی ماند که نشان‌دهنده کاهش بسیار شدیدتر ۵.۳ درصدی نسبت به سال گذشته است.

پس از چین و ایالات‌متحده، ژاپن، کره‌جنوبی و آلمان قرار دارند و کره جنوبی با افزایش ۱.۲ درصدی با ۲۲ هزار و ۲۸۸ پرونده تنها کشوری است که در پنج کشور اول ثبت اختراعات آن در سال گذشته افزایش یافته است.

هند با ثبت اختراع بین‌المللی با افزایش ۴۴.۶ درصدی به ۳۷۹۱، بیشترین رشد را داشته است. سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد اعلام کرد که این صعود به دنبال افزایش ۲۵.۹ درصدی یک سال قبل بود.

در میان معدود کشورهایی که رشد ثبت کردند، ترکیه با ۸.۵ درصد افزایش، هلند ۵.۸ درصد و فرانسه با دو درصد رشد بودند.

گزارش سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل متحد نشان داد که آسیا ۵۵.۷ درصد از کل پرونده‌ها را در سال گذشته تشکیل داد که در مقایسه با ۴۰ درصد یک دهه قبل، رقم بیشتری بود.

در مورد شرکت‌ها، هوآوی، غول مخابراتی مستقر در چین، با ۶۴۹۴ ثبت اختراع بین‌المللی در سال گذشته، دوباره در صدر این رتبه‌بندی قرار گرفت. پس از آن سامسونگ کره جنوبی، شرکت آمریکایی کوالکام، میتسوبیشی الکتریک ژاپن و بی‌اوئی چین قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha