• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122014410
  • خبرنگار : 30147

یک مسئول خبر داد:

 اکیپ‌های دامپزشکی کاشمر به حالت آماده‌باش درآمدند

 اکیپ‌های دامپزشکی کاشمر به حالت آماده‌باش درآمدند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمر از آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی این شهرستان ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز خبر داد.

سعید خانزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز در قالب طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور فعالیت‌های کنترل و نظارت‌های بهداشتی شهرستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از آنجا که عرضه و مصرف اقلام پروتئینی در این ایام بیشتر از روزهای عادی سال است نظارت شدید دامپزشکی بر فرآیند عرضه بهداشتی این اقلام را می‌طلبد تا فرآورده‌های با کیفیت بالا به دست مصرف کنندگان برسد.

خانزاده افزود: به این منظور دامپزشکی شهرستان با ایجاد اکیپ‌های ثابت و سیار، بازرسی از مراکز عرضه مواد پروتئینی شامل قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته‌بندی، قطعه‌بندی، رستوران‌ها، کبابی‌ها، سردخانه‌ها را تقویت و تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در مجموع دو اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت شامل ۶ نفر کار بازرسی از مراکز عرضه مواد پروتئینی را برعهده دارند، بیان کرد: علاوه بر اکیپ‌های نظارتی مستقل، گشت‌های مشترک نیز با حضور کارشناسان مرکز بهداشت، اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت به منظور نظارت دقیق‌تر در این ایام از مراکز یاد شده بازدید می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمر ضمن اعلام استمرار بازدیدها و نظارت‌های لازم توسط بازرسین دامپزشکی تا پایان ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از شهروندان درخواست کرد فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه و به تاریخ تولید، انقضاء و کد بهداشتی دامپزشکی محصول دقت کنند.

وی همچنین گفت: درخواست می‌شود از خرید محصولات فله و فاقد هویت خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی، مراتب را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی کاشمر با شماره تلفن ۵۵۲۷۳۱۳ گزارش کنند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم و جامعه خط قرمز دامپزشکی است، اظهار کرد: دامپزشکی نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی و سلامت آن دارد و اگر دامپزشکی نباشد سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha