• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402122014496
  • خبرنگار : 50444

بازگشایی چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد از فردا

بازگشایی چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد از فردا

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد از فردا خبر داد.

حجت الاسلام عباس سرشته امروز، ۲۰ اسفندماه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه فردا در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد آغاز به کار می‌کند و عموم مردم می‌توانند از آن دیدن کنند.

وی افزود: فعالیت این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ادامه دارد و هر روز از ساعت ۹ الی ۱۳ و همچنین ۱۹ تا ۲۳ آماده بازدید مردم و بهره‌مندی آن‌ها از محصولات فرهنگی و برنامه‌های پیش بینی شده است.

حجت الاسلام سرشته همچنین گفت: انس با قرآن مهمترین خاصیت ماه مبارک رمضان است و به دلیل فعالیت این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان، می‌توان بهره بیشتری از آن برد.

وی تاکید کرد: حدود ۳۱ غرفه در این نمایشگاه دایر می‌شود که ۱۷ ناشر استانی و ۶ ناشر استانی در آن‌ها حضور خواهند داشت.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر عرضه یک هزار و ۴۲۰ عنوان کتاب و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در این نمایشگاه، برنامه‌های مختلف دیگری از جمله کرسی‌های تلاوت قرآن و اجرای قصه‌های قرآنی با نمادهای قرآنی برای کودکان اجرا می شود.

بازگشایی چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد از فردا

دبیر ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: برپایی کرسی‌های تلاوت شامل قرائت نوجوانان، بزرگسال و گروه تواشیح در کنار سخنرانی، اجرای طرح ملی مستورا با بهره‌گیری از ۵۰ آیه که تمام فعالیت های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی و ترویجی بر اساس این آیه‌ها و اجرای قصه‌های قرآنی به صورت زنده با نمادهای قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه محسوب می شود.

رضا رضایی به فعالیت ۵۲ موسسه قرآنی در استان اشاره کرد و با توجه به فعالیت گسترده فعالان قرآنی و در راستای حمایت از موسسات قرآنی، از فعالیت صندوق حمایت از هنرمندان در استان برای عضویت حافظان و قاریان و پژوهشگران سخن گفت و ادامه داد: تاکنون ۱۶۸ نفر از فعالان قرآنی استان عضو صندوق هستند و با توجه به حجم گسترده فعالان این عرصه  نیاز است با اطلاع رسانی، افراد بیشتری تحت پوشش صندوق قرار بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha