• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122014569
  • خبرنگار : 50107

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

سیر صعودی آمار تشرف زائران در این سال‌ها تقلیل پیدا نکرده است

سیر صعودی آمار تشرف زائران در این سال‌ها تقلیل پیدا نکرده است

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در این شرایط که دلیل اصلی آن دشمنی دشمنان است و بدون شک مشکلاتی برای زندگی مردم وجود دارد، اما با همه این موضوعات هیچ‌گاه در این سال‌ها آمار تشرف سیر صعودی خود را تقلیل نداده و همچنین شاهد حضور زائران از سایر کشورها بوده‌ایم.

مصطفی فیضی امروز ۲۰ اسفندماه، در افتتاح پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی که در سالن همایش‌های آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت آستان قدس رضوی و حضور تولیت معزز در آستان، خوشبختانه به ۲ مسئله حیاتی یعنی تسهیل زیارت و ارتقاء سطح کیفی زیارت توجه شده است.

وی افزود: در هر ۲ وجه آستان قدس رضوی و خانواده بزرگ خدمت در این سال‌ها با جدیت و بدون وقفه به صورت مداوم پروژه‌ها ‌و اقدامات بزرگی را به ثمر رسانده‌ است. ما ضمن احترام و نکوداشت خدمات و فعالیت‌هایی که در طول قرون متمادی به ویژه دوران پس از پیروزی انقلاب در آستان قدس انجام شده، نگاه به آینده و نگاه به وظایف خودمان نسبت به زائران و زیارت را مد نظر قرار داده‌ایم.

فیضی با بیان اینکه پروژه زیرگذر حرم سال گذشته آغاز شد، عنوان کرد: بنایی که ساخته می‌شود نیازمند کنترل مداوم است. ۳ دهه از بهره‌برداری این بنا می‌گذرد و طبیعی است که در خلال این ۳ دهه نیازمند بازسازی و نوسازی است. امروز افتخار داریم رواق مسقفی را به نام حضرت امیرالمومنین(ع) در ضلع جنوبی صحن جمهوری که قریب به یک ماه از آغاز عملیات آن می‌گذرد را دنبال و رواقی معادل رواق حضرت امام(ره) در آنجا بنا کنیم. انشالله برای اولین بار از بام این رواق نیز شرایط سلام، احترام و زیارت حضرت فراهم خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: پروژه بزرگ زیرسطحی شیخ بهایی با مساحتی قریب به ۲۰ هزار متر در زیر سطح حرم در حال ساخت بوده که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. نوسازی و بازسازی در کنار توجه به تعالی زیارت نیز مورد توجه ما قرار دارد.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی در حوزه زیارت و تعالی زیارت به ویژه در ماه رمضان تا انتهای ماه برنامه‌های ویژه‌ای برای زائران خواهد داشت. آستان قدس هرکجا احساس کند زائران و مجاوران با محوریت زیارت و موضوع زیارت نیازمند کمک و خدمتی هستند، کمک به آن‌ها را وظیفه خود می‌داند؛ بنابراین اگر گزارشی داده شده و موضوعی می‌شود، صرفاً به این خاطر است که اعلام کنیم ما در انجام خدمت و وظیفه قدمی برداشتیم.

فیضی گفت: افتخار داریم که حرم مطهر رضوی همچنان آمال آرزوهای همه محبین و دوستداران اهل بیت(ع) است. در این شرایط که به هر دلیلی که دلیل اصلی آن دشمنی دشمنان است و بدون شک مشکلاتی برای زندگی مردم وجود دارد، اما با همه این موضوعات هیچ‌گاه در این سال‌ها آمار تشرف سیر صعودی خود را تقلیل نداده و همچنین شاهد حضور زائران از سایر کشورها بوده‌ایم. با استفاده از هنر ایرانی، مهندسی ایرانی، مدیریت عمومی آستان قدس رضوی و لطف حضرت رضا(ع) این پروژه امروزه آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha