• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402122014632
  • خبرنگار : 50660

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری:

تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در حال پیگیری است

تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در حال پیگیری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور به صورت سختگیرانه در حال پیگیری است و چندین بار نیز این مسئله به طور جدی در شورای انقلاب فرهنگی مورد برسی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری امروز، ۲٠ اسفندماه در یازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان،  دخیل بودن حدود هشت اداره در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد و گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور به صورت سختگیرانه در حال پیگیری است و چندین بار نیز این مسئله به طور جدی در شورای انقلاب فرهنگی مورد برسی قرار گرفته است که امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوشی به گوشمان برسد.

وی گفت: برای انجام دادن عمل سالم نیاز به سرمایه ایمانی داریم و برای افزایش سرمایه ایمانی در اجتماع، یکی از مهمترین اقدامات توجه به قرآن کریم است.

طاهری با توجه به اجتماعی بودن اکثر آیات قرآن کریم گفت: شوربختانه در جامعه‌ای که ۹۶ درصد مردم آن به مقدس بودن کتاب قرآن اعتقاد دارند و ۹۲ درصد جامعه این آیات را نازل شده از طرف خداوند می‌دانند، اگر بخواهیم ذهنیت اجتماعی این جامعه را مورد بررسی قرار دهیم متوجه آن می‌شویم که شاید جمع کثیری از مردم حتی پنج آیه از قرآن را حفظ نیستند.

  مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری طرح توسعه فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور را راهی برای مقابله با این جریان اجتماعی دانست و تصریح کرد: جمعی از قرآن پژوهان در سراسر کشور توانستند ۱۵۰ آیه قرآن را که استوانه‌ی تفکر اجتماعی در جامعه اسلامی با محوریت طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی است را جمع آوری کنند و ۳۰ آیه آن در ماه رمضان امسال در قالب طرح مسطورا به صورت کلیپ، انیمیشن، فایل صوتی و... به اجتماع عرضه خواهد شد.

طاهری همچنین در پایان از نقش دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دیگر دستگاه‌های مرتبط در فراگیر کردن این طرح در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: طبق جلسات گرفته شده و هماهنگی‌های انجام شده، این طرح برای ایجاد جریان عمومی و ذهنیت هدفمند برای آیات مبارک قرآن کریم به صورت‌های مختلف از جمله برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، مسابقات، جلسات و همایشات قرآنی و... انجام خواهد شد.

در ادامه پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، موضوع این جلسه را پیرامون کارگروه جوانی جمعیت و کارگروه مسائل قرآنی بیان و اظهار کرد: کارگروه جوانی جمعیت استان، زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی مدتی شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان گزارشات کامل و جامع و مبسوط توسط اعضای این کارگروه و بررسی تخصصی موضوع سقط جنین را از اقدامات انجام شده در این نشست عنوان کرد و افزود: یکی از ثمرات تصمیمات گرفته شده در این کارگروه صرف نظر کردن خانواده‌ها از انجام عمل سقط جنین به واسطه  فعالیت‌های فرهنگی متنوع انجام شده است.

احمدی همچنین از ارائه گزارشات مبسوط در مباحث قرآنی توسط مجموعه‌های دولتی و مردمی خبر داد و تصریح کرد: یکی از طرح‌های مطرح شده در این جلسه طرح مسطورا بود که توسط سازمان تبلیغات اسلامی قرار است همزمان با ماه مبارک رمضان به مدت سه سال در سطح کشور برگزار شود.

وی همچنین از استقبال اولیه مردم در طرح کشوری مسطورا ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: این جلسه درباره مسائلی از جمله تکریم ایام ماه مبارک رمضان و پاسداشت ایام نوروز و اقدامات لازم در چهارشنبه آخر سال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha