• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122014638
  • خبرنگار : 71592

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواستار اقدام عربی و اسلامی برای حمایت از مردم غزه شد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواستار اقدام عربی و اسلامی برای حمایت از مردم غزه شد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه بدون حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی قادر به حمله به نوار غزه نبود، از جهان عرب و اسلام خواست برای حمایت از مردم غزه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه یکشنبه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به وضعیت فاجعه‌بار مردم غزه پرداخت و گفت در حالی این ماه شروع می‌شود که ملت فلسطین و مردم غزه برای ششمین ماه متوالی در معرض هولناک‌ترین تجاوز صهیونیستی ـ آمریکایی است که تاریخ به خود دیده است‌.

به نقل از خبرگزاری المسیره، المشاط گفت اگر مشارکت آشکار آمریکا نبود که برای سومین بار تمامی تلاش‌های بین‌المللی و درخواست ها برای توقف جنگ غزه را مانع شد، رژیم صهیونیستی چنین جنایتی را علیه مردم غزه مرتکب نمی‌شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکنون سه مرتبه قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرده است.

المشاط افزود حوادثی که رخ داده، ثابت کرده است که آمریکا هیچ ارتباطی با حقوق بشر ندارد. این حوادث چهره واقعی آمریکا را به عنوان حامی نسل کشی، قاتل کودکان و ملت‌ها، ناقض حقوق و عامل قتل عام‌ها آشکار کرده است.

وی تاکید کرد مهمترین چیزی که ملت عربی و اسلامی باید از تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مردم فلسطین در غزه درک کنند، شناخت صحیح دشمن است.

این مقام یمن در ادامه تصریح کرد بدترین دشمن ملت اسلام، یهود است که نه تنها دشمنی خود را پنهان نمی‌کند بلکه بر تلاش خود برای نابودی اسلام و کنترل بر سرزمین و مقدسات اسلام تاکید دارد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه سخنان خود با اشاره به عملیات ارتش این کشور علیه کشتیرانی مرتبط با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد کشتیرانی در دریای سرخ و عرب و تنگه باب المندب برای همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌های آمریکا و انگلیس امن است.

ارتش یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به عملیات نظامی خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد.

المشاط از همه ملت‌های عربی و اسلامی خواست کالاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را تحریم کنند که این اقدام تاثیر چشمگیری بر دشمن دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha