• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402122114750
  • خبرنگار : 50214

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان:

موافق اجباری بودن مشاوره‌ها نیستم/مشاوره‎ها مطابق فرهنگ و شرایط زندگی بومی‎سازی شود

موافق اجباری بودن مشاوره‌ها نیستم/مشاوره‎ها مطابق فرهنگ و شرایط زندگی بومی‎سازی شود

ایسنا/یزد معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که مراکز مشاوره ازدواج و خانواده باید محل آرامش‌بخشی به مراجعین با رویکرد کاربردی بودن باشند، گفت: موافق اجباری بودن مشاوره‌ها نیستم و جوانان باید با خواست خود به مشاوره بیایند.

«سینا کلهر» در ادامه سفر به یزد در نشست تخصصی با مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، به اهمیت مشاوره اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سطح کشور افتتاح و کارکرد خوبی نیز داشتند.

وی بیان کرد: با مشاوره اجباری موافق نیستم و باید فرهنگ‌سازی شود تا جوانان با میل خود و با آگاهی به اهمیت آن به مشاوره بیایند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه نحوه تعامل و سازوکارها فرهنگسازی و بومی سازی شود گفت: یکی از موارد مهم ارتقا دانش مشاورین و با ایده پردازی و شیوه های نوین مشاوره زمینه فرهنگ سازی مشاوره را فراهم کنند.

کلهر افزود: حمایت مالی و زیرساختی را انجام می‌دهیم ولی باید در حد معقول باشد. البته بعضا نیز مخرب است و باید مستقل بودن را آموزش دهیم ولی قطعا نقش حمایتی خود را ایفا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای مراکزی که پیش گام در تولید محتوا و نقش آموزشی تاثیرگذاری را داشته باشند، بسته‌های حمایتی خواهیم داشت.

معاون وزیر ورزش بر بومی سازی روش‌ها و دانش‌های مشاوران بر اساس فرهنگ و شرایط منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: دانش جهانی است و تست‌ها سرجای خودش مفید خواهد بود ولی باید بومی کرد و طبق فرهنگ و شرایط زندگی مشاوره‌ها ایجاد شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد، در این نشست مدیران مشاورین مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده به بیان مسائل، مشکلات و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha