• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402122114809
  • خبرنگار : 71660

آنتونوف: اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در آستانه انتخابات روسیه ادامه دارد

آنتونوف: اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در آستانه انتخابات روسیه ادامه دارد

سفیر مسکو در واشنگتن گفت روسیه لفاظی‌های مربوط به روس‌هراسی را که از جانب آمریکا انجام می‌شود، به عنوان فعالیتی «تحریک‌آمیز» برای دنبال کردن هدفی واهی جهت بی‌ثبات کردن اوضاع این کشور تلقی می‌کند.

به گزارش ایسنا، سفارت روسیه به نقل از «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در پیام‌رسان تلگرام نوشت: سطح لفاظی‌های روس‌هراسی از سوی دولت جو بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) تعجب‌برانگیز است. از تریبون‌های سطح بالای آمریکا ادعاهایی را درخصوص «جاه‌طلبی‌های تهاجمی روسیه» در اروپا می‌شنویم. پنتاگون به راحتی کشور ما را «دشمن» ایالات متحده می‌خواند.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در آمریکا در ادامه افزود: مقامات و قانونگذاران وزارت امور خارجه آمریکا از نمایندگان فراری «ستون پنجم» روسیه قاطعانه استقبال و با شور و اشتیاق آنها را به حمایت مداوم واشنگتن از «مبارزه برای آزادی روس‌ها» متقاعد می‌کنند. رسانه‌هایشان نیز در تلاشند تا با اعلام فراخوان‌ها در مقابل سفارت و کنسولگری‌ها انتخابات روسیه را دچار مشکل کنند.

آناتولی آنتونوف با اشاره به روابط دوجانبه روسیه-آمریکا خاطرنشان کرد: از مقامات محلی می‌خواهیم از اقداماتی که می‌تواند منجر به سقوط روابط دوجانبه به ورطه پرتگاه شود، خودداری کنند. در عین حال ذکر این نکته مهم است که حتی تندروترین روس‌هراس‌ها متوجه شده‌اند و اعتراف می‌کنند که مردم ما از مسیر سیاست داخلی و خارجی تعیین‌شده توسط ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) حمایت می‌کنند. آنها با اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه موافق هستند.

او هم‌چنین با وجود تنش‌های مداومی که آمریکا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: «در مواقعی که تحریکات تداوم دارد، سفارت ما با خونسردی به کار خود مشغول است. ما در حال کار بر روی سازماندهی انتخابات آینده به شیوه‌ای تجاری هستیم. ما حتی میزهای نقاشی را برای کودکانی که با والدین خود می‌آیند آماده کردیم. ما با سرویس مخفی وزارت امور خارجه آمریکا در تماس نزدیک هستیم. امیدواریم که طرف آمریکایی تعهدات خود را درخصوص امنیت هیات دیپلماتیک به جا بیاورد.»

شورای فدراسیون روسیه به طور رسمی ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۶ اسفند) را به عنوان تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه تعیین کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات پس از آن تصمیم گرفت که رای‌گیری در طول سه روز، در ۱۵ تا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۴ الی ۲۶ اسفند) برگزار شود و این اولین انتخابات سه روزه ریاست‌جمهوری در تاریخ روسیه است. هم‌چنین، به غیر از مسکو، رای‌دهندگان در ۲۸ منطقه روسیه می‌توانند به صورت آنلاین رای دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha