• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402122114857
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

بیش از ۵۹ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان آسیب دیدند

بیش از  ۵۹ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان آسیب دیدند

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب در جنوب این استان، تاکنون ۵۹ هزار و ۲۸۷ نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

سید مهدی سجادی امروز دوشنبه در بازدید از مناطق سیل زده استان افزود: امدادگران هلال‌احمر از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان شدت گرفت، منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد که بر اثر آن، تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۹۵۱ خانوار شامل ۵۹ هزار و ۲۸۷ نفر تحت تاثیر سیل بوده و آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران، ۱۳۲۵ خانوار شامل پنج هزار و ۲۹۹ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۱۰۲ نفر نیز از سیلاب رهاسازی شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تاکنون با ۸۳ سورتی پرواز ۲ بالگرد امدادی هلال‌احمر، در ۳۰ روستای محاصره در سیل، خدمات‌رسانی لازم ارائه و ۴۳ محموله و یکهزار و ۹۲۹ بسته غذایی توسط بالگردهای هلال‌احمر در روستاهای غیرقابل دسترس، توزیع شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این تاکنون بیش از ۱۹ هزار بطری آب، ۱۵ هزار قرص نان، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی ۱۰ روزه و ۷۲ ساعته، یکهزار و ۳۱۵ دستگاه چادر امدادی، سه هزار و ۱۷۱ تخته موکت، ۶ هزار و ۱۲۴ تخته پتو و بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی برای پیشگیری از نفوذ آب در میان متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: نیروهای جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

وی گفت:هم اینک یک‌هزار و ۲۴۰ امدادگر و نجاتگر در جنوب سیستان و بلوچستان در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند و در ۸۲۲ روستا امدادرسانی کرده‌اند.

سجادی با بیان اینکه ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد، از عموم هموطنان نوع‌دوست خواست کمک های نقدی خود به مردم سیل زده استان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ و شماره شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha