• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402122114907
  • خبرنگار : 71431

کشف بیش از ۱۰۰ هزار ترقه قاچاق و غیرمجاز از انباری در جنوب تهران

کشف بیش از ۱۰۰ هزار ترقه قاچاق و غیرمجاز از انباری در جنوب تهران
عکس تزئینی است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۹ هزار قلم انواع مواد محترقه خارجی و ایرانی غیرمجاز خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند. رسیدگی به این پرونده در پی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری مواد محترقه غیرمجاز در انباری در صالح آباد تخلیه و دپو شده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات بیشتر مشخص شد که کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان  انتقال داده شده است، گفت: در ادامه بنا بود که این موادمحترقه در آستانه چهارشنبه سوری در سطح بازار توزیع شود که ماموران از آن جلوگیری کردند.

افشاری افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم، اقدام به بازدید از این محل کردند که در جریان آن مشخص شد، محل مذکور یک باب انبار کالا است اما کالاهای داخل آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. ماموران همچنین مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع مواد محترقه خارجی و ایرانی غیرمجاز در این محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد که این موادمحترقه فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بوده و در واقع قاچاق است. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به شمارش اقلام قاچاق کشف شده؛ گفت: کالاهای کشف شده شامل ۴۹۷ کارتن حاوی ۱۰۹.۰۰۲ عدد انواع مواد محترقه خارجی غیرمجاز  بود که در کشور چین تولید شده اما فاقد استانداردهای لازم بود.

وی با بیان اینکه سوله انبار مذکور پلمب شد، گفت: در همین راستا نیز پرونده قضایی تشکیل شده و به همراه متهم و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

افشاری درباره ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده نیز گفت: کارشناسان در برآوردهای خود، ارزش اولیه اقلام قاچاق کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان اعلام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha