• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402122114975
  • خبرنگار : 50444

فرماندار بجنورد مطرح کرد:

برپایی نمایشگاه قرآن در خراسان شمالی و تسهیل دسترسی مردم به منابع قرآنی

برپایی نمایشگاه قرآن در خراسان شمالی و تسهیل دسترسی مردم به منابع قرآنی
تزئینی

ایسنا/خراسان شمالی فرماندار بجنورد با اشاره به وجود مردم دیندار و ولایتمدار در خراسان شمالی گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم موجب می‌شود تا دسترسی جوانان، محققان و پژوهشگران به منابع قرآنی تسهیل شود.

محمدباقر باقرپور در آستانه برپایی چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، برپایی نمایشگاه قرآن کریم را یکی از پدیده‌های فرهنگی و معنوی دانست و حضور خانواده‌ها و قشرهای مختلف در این نمایشگاه را بستر مناسبی برای ورود قرآن به بطن زندگی مردم ارزیابی کرد.

وی به نمایش گذاشتن کتاب‌های مرتبط با علوم دینی و قرآنی در کنار شناسایی محققانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و در معرض دید قرار گرفتن آثار آن‌ها را بخشی از دستاوردهای این رویداد فرهنگی و معنوی در استان دانست و گفت: استفاده از شیوه‌های جدید برای ارائه جذابیت‌های قرآن به نسل جدید و اقشار مختلف مردم باید هنر برگزارکنندگان نمایشگاه باشد. از سوی دیگر وقتی نمایشگاه از منابع مختلفی برخوردار باشد، افراد می‌توانند با حضور در این نمایشگاه، نیازهای خود را برطرف کنند.

باقرپور با بیان اینکه کمترین اثرگذاری این رویداد، حضور جوانان و نوجوانان در این فضای قرآنی است که می‌توانند شبهه‌های خود را از طریق منابع قرآنی برطرف کنند، بیان کرد: نمایشگاه فرصتی برای فرهنگ‌سازی و ترغیب جوانان برای حضور در فضاهای معنوی است و با توجه به سابقه درخشان استان در برگزاری چنین رویدادهایی به‌ویژه برگزاری مسابقات قرآن در خراسان شمالی، غنی‌سازی نمایشگاه‌ها و تحت پوشش قرار دادن مخاطبان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه قرآن به‌طور قطع جامعه را به سوی معنویت سوق می‌دهد، از خانواده‌ها خواست تا با بازدید از این نمایشگاه، نیازهای معنوی خود را برطرف کنند و از فرصت فراهم آمده برای انس و الفت بیشتر جوانان و نوجوانان خود با قرآن بهره بگیرند.

فرماندار بجنورد از همکاری و حمایت‌های معنوی فرمانداری و همراه کردن دستگاه‌های مختلف برای در اختیار قرار دادن امکانات مختلف در برپایی هرچه بهتر این رویداد سخن گفت و با توجه به تزریق اعتبارات فرهنگی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این دستگاه خواست تا نسبت به ارائه برنامه‌های فرهنگی خود برای سال آینده اقدام کند تا فرمانداری به تناسب برنامه ها نسبت به توزیع عادلانه اعتبارات گام بردارد.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی با شعار «می‌خوانمت» از امشب در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه‌مندان برپا می شود و تا ۲۷ اسفند ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۹ تا ۲۳ برای علاقه‌مندان برپا خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha