• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122115086
  • خبرنگار : 50071

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد

اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در مشهد

اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از ۲۲ اسفند ماه امسال تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود.

فرشید وفا اظهار کرد: در این ایام تشدید نظارت‌ها بر مساجد، تکایا، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی در راستای اجرای درست دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۷۶ و در شهر مشهد ۲۲۸ بازرس بهداشتی فعال هستند که این افراد تشدید نظارت‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان را در قالب ۱۳۰ تیم دانشگاه و ۷۱ تیم مشهد برعهده دارند.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد توجیه خادمان مساجد، تکایا و هیئات مذهبی را در خصوص تأمین و توزیع غذاهای سالم در وعده‌های سحر و افطار مورد تاکید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین در جلساتی که در قبل از ماه مبارک رمضان با مسئولان و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد بر توزیع غذای بسته‌بندی شده، عدم ماندن غذای گرم قبل از توزیع بیش از ۲ ساعت، استفاده از آب‌های بسته‌بندی شده و غیره تأکید شد.

دکتر وفا افزود: در این ایام و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی از افراد با علائم و مشکلات تنفسی خواسته شده تا زمان بهبودی کامل در محل‌‎های عمومی و مذهبی حاضر نشوند و در کنار آن بر تهویه مناسب و سیستم‌های سرمایش و گرمایش مساجد هم تأکید شده تا که مراسم‌ و برنامه‌های ماه مبارک رمضان بدون ایجاد هیچگونه مشکلی برای حاضران در این مراسم‌ و برنامه‌ها برگزار شود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان نظارت‌های بهداشتی بازرسان در ساعات قبل و بعد از افطار انجام می‌شود، گفت: این نظارت‌ها بر محل‌هایی همچون نانوایی‌ها، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، اغذیه‌ها، شیرینی فروشی‌ها و آبمیوه ‌فروشی‌ها بیشتر از سایر مکان‌ها خواهد بود، ضمن اینکه از مردم هم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی بلافاصله موضوع را به تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ که به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو است اطلاع دهند تا ناظران و بازرسان سلامت محیط به‌موقع در محل حاضر شده و ضمن پیگیری موضوع، برخورد لازم و قانونی را با متخلفان داشته باشند.

دکتر وفا در پایان گفت: ما یک مأموریت ۴۰ روزه نوروزی را داریم که زمان اجرای آن از ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ است و ۳۰ روز آن با مأموریت ماه مبارک رمضان همزمان است و در هر ۲ مأموریت به‌طور ویژه بر نظارت‌های بهداشتی متمرکز خواهیم بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha