• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402122215456
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آماده‌باش ۱۷۰ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری در زاهدان

آماده‌باش ۱۷۰ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان گفت: ۱۷۰ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری در زاهدان به حالت آماده باش در آمدند.

حمیدرضا عابدی در گفت وگو با ایسنا- افزود: تعداد ۱۱ ایستگاه عملیاتی شهری و سه ایستگاه عملیاتی در شهرک‌های صنعتی به همراه بیش از ۱۷۰ آتش‌نشان با هدف کاهش مخاطرات احتمالی در شب چهارشنبه پایان سال در آماده‌باش کامل خواهند بود و همچنین اکیپ‌هایی از آتش‌نشانان به همراه خودروهای اطفاء حریق در نقاط حادثه‌خیز شهر مستقر هستند.

فریبرز راشدی رئیس مرکز بهداشت زاهدان نیز بیان کرد: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی دارد.

 وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم از آتش‌زدن لاستیک، هیزم کارتون، کیسه و امثال آن در واحدهای مسکونی پارکینگ منازل به جد خودداری کنند و همچنین از ریختن مواد آتش‌زا، بنزین، گازوئیل و نفت بر روی آتش خودداری کنند.

 رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: همچنین از پرتاب‌کردن مواد آتش‌زا مثل فشفشه بر روی درختان، خودرو، پشت‌بام‌ها و منابع سوخت، پنجره آپارتمان، پشت‌بام و بالکن به خیابان جدا خودداری شود.

 وی افزود: مواد محترقه، اسپری‌های اشتعال‌زا، چسب و نارنجک دستی اثرات بسیار خطرناکی بر روی شنوایی و بینایی افراد می‌گذارد، از خانواده‌ها درخواست داریم چهارشنبه آخر سال خود را با حفظ سنت‌ها و آیین‌هایی که از گذشته وجود داشته است برگزار کنند.

 راشدی تشریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در مراسم چهارشنبه‌سوری در کنار فرزندان خود باشند و آنها را به‌هیچ‌عنوان تنها نگذارند و مراقب باشند فرزندان مواد محترقه و انفجاری به همراه نداشته باشند.

 وی در پایان ادامه داد: برخی در چهارشنبه آخر سال اقدام به خرید بالن آرزوها می‌کنند که به این افراد به جد توصیه می‌کنیم از خرید بالن آرزوها و پرواز آن خودداری کنند، زیر این بالن در مسیر، ممکن است به درختان، سیم‌های برق، بالکن ها و ساختمان‌ها برخورد کرده و حوادث ناگواری را به وجود آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha