• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402122215479
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل شیلات استان:

میزان تولید آبزیان در لرستان به ۳۶ هزار تُن رسیده است

میزان تولید آبزیان در لرستان به ۳۶ هزار تُن رسیده است

ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: میزان تولید ماهی در استان از ۱۶ هزار تُن به ۳۶ هزار تُن رسیده است.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وظیفه فنی ما آبزی‌پروری و آبزی مصرفی است و با اقدامات صورت گرفته شیلات لرستان در حد ادارات کل جنوبی و شمالی قرار گرفته و گاها پیشگام‌تر از استان‌های ساحلی است.

وی خاطرنشان کرد: چند پروژه تعطیل داشتیم که متأسفانه اعتبارات عمرانی نداشتند در این راستا اعتبار گرفته شد و آن پروژه‌ها تکمیل شدند و به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل شیلات لرستان اضافه کرد: در کنار پروژه‌های عمرانی مزارع خرد و منفرد توسعه داده شد و مزارع قبلی را مکانیزه کردیم که افزایش تولید داشته باشیم و برای سال‌های آینده پروژه‌های عمرانی جدید تعریف شد.

بیرانوند با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان نیز اعتقاد و توجه ویژه به آبزی‌پروری دارند، افزود: در گذشته تولیدات استان حدود ۱۶ هزار تن بود که در پایان سال به ۳۶ هزار تن رسیده که این نشان می‌دهد در همه حوزه‌ها مانند سردآبی، مزارع خرد و مکانیزه شدن کار شده است.

وی با اشاره به تولید ماهیان خاویاری در لرستان، ادامه داد: خاویار را در استان بومی و برای آن مجوز صادر کردیم به‌طوری‌که در حال حاضر ۶ مزرعه در استان وجود دارد و بهترین گوشت و تولید خاویار را این مزارع دارند.

مدیرکل شیلات لرستان اظهار کرد: مجوز پرورش این ماهی در نقاط مختلف استان مانند بروجرد، دورود، ازنا و...صادر شده و در حال فعالیت و تولید هستند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: میانگین تولید خاویار سیبری ما در کمندان بی‌نظیر و رکورد بین‌المللی زده و ۲۵ درصد وزن بدن آنها خاویار است.

وی اضافه کرد: پرورش ماهی خاویار سیکل ۶-۷ ساله دارد اما سودآور بوده به‌طوری‌که قیمت گوشت خاویاری ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و خاویار ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha