• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402122215512
  • خبرنگار : 71145

صد و پنجاه و هشتمین روز جنگ

افزایش شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۸۴ تن/ درگیری القسام با اشغالگران در خان یونس

افزایش شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۸۴ تن/ درگیری القسام با اشغالگران در خان یونس

برای صد و پنجاه و هشتمین روز، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر به ۳۱ هزار و ۱۸۴ شهید و ۷۲ هزار و ۸۸۹ مجروح رسیده است.

این وزارتخانه افزود: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام دادند که ۷۲ شهید و ۱۲۹ مجروح برجای گذاشت.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد مبارزانش با نیروهای صهیونیستی در کمینی مستحکم برخورد داشتند و با آنها وارد درگیری شدند این درگیری در شهرک حمد رخ داد و بعد از آن هواپیماهای اشغالگران رویت شدند که در حال انتقال کشته‌ها و زخمی‌ها بودند.

نبردها و درگیری‌ها بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه همچنان ادامه دارد، در عین حال نیروهای اشغالگر شماری از غیرنظامیان را در حالی که منتظر کمک‌های امدادی در نزدیکی میدان کویت در جنوب نوار غزه بودند، باز هم هدف قرار دادند به طوریکه در نزدیکی میدان کویت در خیابان صلاح الدین در جنوب شرقی شهر غزه، ۹ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۱۱ شهید از شهرک القراره در شمال خان یونس از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

این خبرنگار در ادامه گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که شبانه یک خانه در محله عربستان سعودی در رفح را هدف قرار داد، چندین نفر شهید و زخمی شدند که تعدادی از مجروحان از جمله کودکان به بیمارستان منتقل شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که بمباران شدید صهیونیست‌ها علیه شهرک حمد در شمال خان یونس ادامه دارد.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه تل‌الزعتر در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه حمله کردند. همچنین حملات توپخانه‌ای شدید اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

توپخانه رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق شرقی عبسان الکبیره و خزاعه در خان یونس را نیز بمباران کرد.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش خود گفت: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه خانواده ابوسنجر در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند که دست‌کم یک شهید و یک زخمی برجای گذاشت.

تاکید امارات و اروپا بر ایجاد کریدور دریایی برای غزه

این در حالی است که محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌ امارات متحده عربی با اورزولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اروپا، درباره وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و تحولات خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

ادامه کشتار فلسطینیان در صفِ دریافت کمک‌های بشردوستانه در غزه

۲ طرف در تماس تلفنی روز دوشنبه خود بر اهمیت ابتکار اعلام شده توسط امارات، قبرس، کمیسیون اروپا، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، بریتانیا و ایالات متحده در خصوص فعال سازی کریدور دریایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه در سایه تشدید بحران انسانی در این باریکه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری امارات، WAM، آنها در ظاهر بر «ضرورت ایجاد و ادغام با سایر ابتکارات و تلاش‌ها در این زمینه به گونه‌ای که به ارائه کمک‌های کافی و پایدار به ساکنان نوار غزه کمک کند» تاکید کردند.

آنروا: اسرائیل مانع ورود کمک‌های پزشکی مهم به غزه می‌شود

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌های پزشکی بسیار مهم به نوار غزه می‌شود.

به گزارش ایسنا، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت تمامی ساکنان نوار غزه برای زنده ماندن به کمک‌های بشردوستانه وابسته بوده و این کمک‌ها بسیار کم هستند و محدودیت‌ها افزایش یافته است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود یک کامیون حامل کمک‌ها به دلیل اینکه حاوی قیچی‌هایی بود که در بسته‌های پزشکی برای کودکان استفاده می‌شد، بازگردانده شد.

اولین کشتی حامل کمک از قبرس به سمت نوار غزه حرک کرد

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که کشتی امدادرسان اسپانیایی بندر لارناکا قبرس را به سمت غزه ترک کرد.

کشتی حامل حدود ۲۰۰ تن مواد غذایی بامداد روز سه شنبه از بندری در قبرس در اولین تجربه برای راه اندازی یک مسیر دریایی جدید برای رساندن کمک به ساکنان نوار غزه که در آستانه قحطی هستند، راهی این باریکه شد. کشتی نجات «Open Arms» در حال حرکت از بندر لارناکا در قبرس دیده شد که یک قایق حاوی حدود ۲۰۰ تن آرد، برنج و مواد پروتئینی را یدک می‌کشد.

کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر در نبردهای نوار غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامی کشته شده گروهبان یکم میخائیل گال از نیروهای تیپ گعفاتی است.
این نظامی در نبردهای شب گذشته در نوار غزه کشته شده است.

ارتش اشغالگر اسرائیلی شمار حقیقی کشته‌ها و مجروحان خود در غزه را اعلام نمی‌کند.

با کشته شدن این نظامی، تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه طبق اعلام رسمی به ۵۸۹ نفر و از آغاز حمله زمینی به این باریکه به ۲۴۹ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha