• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402122215597
  • منبع : مطبوعات

تقوای سیاسی

تقوای سیاسی

استمرار بداخلاقی در مجلس دوزادهم که آیینه تمام نمای ملت است، دستاوردی جز شادی دشمنان و ناامیدی در جامعه ندارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه صبح نو در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی دوگانه ای است که به‌واسطه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این روزها باید بیشتر مورد توجه و مورد نظر قرار بگیرد؛ شاید همزمانی این مهم با ماه مبارک رمضان فرصتی باشد برای بررسی عمیق‌تر و فلسفی‌تر رویکرد اخلاقی در سیاست، رویکردی که اگر ظهور و بروز یابد تخریب و توهین را به گوشه‌ای خواهد راند و رادیکال‌ها در هر جناح و دسته‌ای که باشند را از مسیر خود برخواهد گرداند.
اگر چه در رویکردهای طرفدار جدایی اخلاق از سیاست در اندیشه‌های سیاسی، هر رفتار و وسیله‌ای برای دست‌یابی به هدف جایز است اما بر اساس آموزه‌های اسلامی برای رسیدن به یک جامعه سیاسی نبوی نیازمند توجه به تقوا و دوری از بی‌اخلاقی هستیم. از این رو و با توجه به اهمیت نکوهش برداشت ماکیاولیستی از کنش سیاسی که در انتخابات اخیر دستمایه برخی برای رسیدن به کرسی‌های سبز بهارستان قرار گرفت، ماه رمضان و حضور در میهمانی خداوند متعال فرصتی است برای اندیشیدن به تقوا و در درجات بعد فرصت کم‌نظیری برای شکل دادن به تقوای سیاسی در ساحت فردی و جمعی است که می‌تواند زمینه‌ساز دوری از حاشیه‌سازی در مجلس آینده باشد.
استمرار بداخلاقی در مجلس دوزادهم که آیینه تمام نمای ملت است، دستاوردی جز شادی دشمنان و ناامیدی در جامعه ندارد. مردم که ترکش‌های بسیاری را در مسیر تشکیل مجلس آینده از سوی دشمنان انقلاب اسلامی خورده‌اند به دنبال رفع مشکلات‌شان از طریق اقدامات تقنینی و نظارتی هستند و مجلسی که پس از ماه مبارک رمضان آغاز به کار خواهد کرد با بهره بردن از ظرفیت‌های این ماه به دور از دوقطبی‌سازی و حاشیه‌آفرینی می‌تواند موثر باشد. ماه رمضان می‌تواند فرصتی برای خودسازی سیاسیون و به تعبیری فربه شدن در تقوای سیاسی باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha