• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402122215609
  • خبرنگار : 50678

دادستان قم:

عاملان ارسال فیلم ماجرای درمانگاه قم به شبکه‌های معاند بازداشت شدند

عاملان ارسال فیلم ماجرای درمانگاه قم به شبکه‌های معاند بازداشت شدند

ایسنا/قم دادستان عمومی و انقلاب قم از شناسایی و دستگیری چهار نفر از عوامل اصلی تهیه و ارسال فیلم درگیری در درمانگاه قم به شبکه‌های معاند با صدور دستورات قضایی و تلاش ضابطان استان در کمتر از دو روز خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غریب با بیان اینکه در پی ماجرای رخ داده در یکی از درمانگاه‌های قم و انتشار فیلم آن در یکی از شبکه‌های معاند بلافاصله دستورات قضایی جهت بررسی دقیق موضوع و شناسایی فرد یا افرادی که بر خلاف مصالح ملی و بدون رضایت طرفین، اقدام به ارسال فیلم به شبکه‌های معاند کرده بودند صادر شد، گفت: با اقدامات فنی و تحقیقی ماموران امنیتی استان قم چهار نفر از عوامل اصلی این اقدام مجرمانه شناسایی و بازداشت شدند و پس از تفهیم اتهام توسط قاضی پرونده، سه نفر از آنان با صدور قرار تامین قانونی روانه زندان شدند.

وی با اعلام اینکه با بررسی اولیه توسط نهادهای انتظامی و امنیتی مشخص شد این افراد قصد سوءاستفاده از این اتفاق و ایجاد تفرقه و تنش در سطح جامعه را با ارسال فیلم به شبکه‌های معاند داشته‌اند، افزود: تنش و درگیری ایجاد شده در درمانگاه بدون انعکاس به دستگاه‌های قضایی و انتظامی، با مصالحه و رضایت طرفین در همان زمان خاتمه یافته بود اما با فاصله چند روز از وقوع این اتفاق، فیلم تقطیع شده توسط این افراد استخراج و به شبکه‌ی معاند اینترنشنال ارسال می‌شود و این شبکه معلوم‌الحال نیز شروع به نفرت پراکنی می‌کند.

دادستان قم با اشاره به اینکه ارسال فیلم به شبکه‌های معاند مطابق با قانون جرم است، گفت: دستگاه قضایی بر اساس وظایف قانونی خود در برخورد با هر فردی که قصد برهم زدن امنیت روانی جامعه و ایجاد تفرقه در بین مردم را داشته باشد ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

این مقام قضایی با تاکید بر ضرورت هوشیاری هموطنان عزیز در خنثی‌سازی اهداف دشمن در ایجاد فضای دو قطبی و تنش در فضای عمومی جامعه در پایان یادآور شد: سایر ابعاد پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۲ ۱۱:۰۶

الحمدلله . با فضا سازی دشمن کاری نکیم جای مجرم و آمر به معروف در اذهان جامعه عوض شود. کسی که کشف حجاب می کند در انظار عمومی مجرم است و باید جرم او را مستند به مراجع قانونی ارائه داد. اگر از گرفتن عکس جرم نگران است جرم را علنا انجام ندهند.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۲ ۱۲:۰۸

کسی که علنا هنجار شکنی می‌کند یعنی تمام عواقب رو پذیرفته است پس چرا نگران از عکس گرفتن هست همانطور که شهامت دارد قانون حجاب رو زیر پا بزاره پس شهامت این رو هم باید داشته باشه برای کار غیر قانونی خود محاکمه بشه خواسته و ناخواسته میخوان کارشون عادی جلوه بدن اینم یه مهسا امینی دیگه خدا ازشون نگذره