• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122215659
  • خبرنگار : 71588

تداوم تظاهرات در حومه‌ حلب و ادلب علیه سرکرده «تحریر الشام»

تداوم تظاهرات در حومه‌ حلب و ادلب علیه سرکرده «تحریر الشام»

منابع خبری از تداوم برگزاری تظاهرات در شماری از روستاها و شهرک‌ها در شمال غربی سوریه علیه گروهک تروریستی «تحریر الشام» و سرکرده آن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار المیادین تاکید کرد که عصر روز دوشنبه در شهرک‌های «بنش»، «تفتناز» و «أرمناز» در حومه ادلب و در شهرک «دارة عزة» در حومه غربی حلب تظاهراتی برگزار شد و معترضان خواستار سرنگونی گروهک تروریستی «تحریر الشام» و ابو محمد الجولانی، سرکرده آن شدند.

عصر یکشنبه مرکز شهر ادلب شاهد تجمع زنان سوری علیه الجولانی بود.

ده‌ها تن از زنان بازداشتی و اعضای خانواده آنها در زندان‌های الجولانی در این تظاهرات شرکت کردند و خواستار آزادی شهروندان بازداشتی در زندان‌های الجولانی شدند که سرنوشت ده‌ها تن از آنها از سال‌ها پیش مشخص نیست.

اخیرا بحران داخلی در گروهک تروریستی «تحریر الشام» که مناطقی از ادلب، ریف حلب، لاذقیه و حماه در شمال غرب سوریه را اشغال کرده است، گسترش یافته است.

اختلافات میان تروریست‌های تحریرالشام که به پرونده «مزدوران» معروف شده است، در روزهای اخیر افزایش یافته و بر زندگی مردم عادی آن مناطق نیز تاثیر گذاشته است و شهروندان سوری در آن مناطق با مطلع شدن از وضعیت زندان‌های این گروهک تروریستی و شکنجه زندانیان به خیابان‌ها آمده و تظاهرات برگزار کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری عربی۲۱، تظاهرات از ۲۷ فوریه گذشته و در پی برملا شدن شکنجه‌ها در داخل زندان‌های گروهک تحریر الشام آغاز شد. اخیرا تعدادی از رهبران و عناصر این گروهک که به اتهام همکاری با طرف‌های خارجی بازداشت شده بودند، آزاد شدند و این گروهک تروریستی اقرار کرد که یکی از رهبران نیروهای موسوم به «جیش الاحرار» زیر شکنجه کشته و در منطقه «الشیخ بحر» واقع در غرب ادلب دفن شده است.

صدها نفر از ساکنان ادلب در روزهای اخیر در منطقه سرمدا در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه به خیابان‌ها آمده و شعارهایی در راستای سرنگونی «ابومحمد الجولانی» سرکرده تحریرالشام، پاکسازی زندان‌ها، شکست احتکار وضع شده علیه اوضاع اقتصادی، سیاسی و امنیتی و همچنین مشخص شدن وضعیت مفقودین و کسانی که در زندان‌ها هستند سر دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha