• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402122215660
  • خبرنگار : 71451

رئیس بنیاد شهید خبر داد:

جزئیات آزمون استخدام دولتی در بنیاد شهید

جزئیات آزمون استخدام دولتی در بنیاد شهید

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:تمامی افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد به استخدام رسمی دولت در خواهند آمد.

به گزارش ایسنا، سیدامیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امورایثارگران  در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری دومین آزمون خاص فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در سخنانی توضیح داد: پس از پیگیری‌های فراوان و تعامل و همکاری برخی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور، ثبت‌نام برای شرکت در دومین آزمون خاص فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در آستانه سالروز تأسیس بنیاد شهید، یعنی از ۱۷ اسفندماه آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری این آزمون قانونی بود که حدود ۱۰ سال معطل مانده بود.  این آزمون در اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد و امیدواریم با برگزاری آن دیگر مسأله‌ای با عنوان بیکاری در خانواده شهدا و جانبازان ۷۰ درصد نداشته باشیم. دفترچه این آزمون منتشر شده است. این دین ما به خانواده شهدا و فرزندان جانبازالن بالای ۷۰ درصد است.

بیشتر بخوانید:
اطلاعیه بنیاد شهید درباره آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر
پاسخگویی رییس بنیاد شهید به مشکلات جامعه ایثارگری

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تمامی افراد پذیرفته شده در این آزمون به استخدام رسمی دولت در خواهند آمد.  پیش از این ابتدا آزمون را برگزار می‌کردند و بعد از آن منابع را تأمین می‌کردند، اما اکنون ما منابع را هم تأمین کرده‌ایم. هیچ متقاضی‌ای نیست که از قلم بیفتد حتی برای افرادی که دیپلمه هستند هم شرایط استخدامی فراهم شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پرهیز از بنگاه داری در بنیادشهید و امور ایثارگران گفت:یکی از تکالیف قانونی و ابلاغیه‌های بالادستی،خروج از بنگاه‌داری توسط نهادهای دولتی و نهادهای وابسته به نظام است. بنیاد شهید دیگر به معنای مرسوم بخش اقتصادی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما بنگاه‌ها را به دو بخش مأموریتی و غیرمأموریتی تقسیم بندی کرده‌ایم. بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و مراکز اردویی که مستقیم به جامعه هدف خدمت می‌دهند. یک سری شرکت‌های اقتصادی داشتیم که با هماهنگی با دفتر مربوطه در دفتر مقام معظم رهبری، توسط موسسات معتبر کشور قیمت‌گذاری شد و بین ما و بنیاد مستضعفان در حال تبادل است. بنابراین اینکه شرکت‌روغن داشته باشیم یا مرغداری و معدن یا نیروگاه از همه خارج می‌شویم و در تمامی آنها سهام غیرمدیریتی خواهیم داشت و به هیچ عنوان در این عرصه‌ها فعالیت نخواهیم داشت.

معاون رییس جمهور گفت: این اقدام مسیر درستی است که با سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ آغاز شد  و بعضا دیر یا زود می‌شد، اما اکنون مفتخریم که بگویم بنیاد شهید و امور ایثارگران در تحقق منویات مقام معظم رهبری پیشرو است و دیگر هیچ بنگاه اقتصادی غیرمأموریتی که ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha