• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402122215697
  • خبرنگار : 50214

آماده‌سازی شهر میراث جهانی برای استقبال از ماه رمضان و بهار طبیعت

آماده‌سازی شهر میراث جهانی برای استقبال از ماه رمضان و بهار طبیعت

ایسنا/یزد شهردار یزد با اشاره به فعالیت‌های نوروزی عوامل شهرداری در مناطق پنجگانه و سازمان‌های شهرداری، گفت: شهر دارالعباده برای میزبانی از میهمانان و همچنین استفاده همشهریان از برنامه شهرداری برای رقم زدن نوروزی متفاوت آماده می‌شود.

«ابوالقاسم محی‌الدینی» در آخرین جلسه ستاد تسهیلات نوروز ۱۴۰۳ شهرداری یزد در جمع مدیران شهرداری و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر، با اشاره به فعالیت‌های نوروزی عوامل شهرداری در مناطق پنجگانه و سازمان‌های شهرداری، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف، اضافه کرد: در حوزه فرهنگی، در بلوار بسیج «شاد راه نور» را داریم که در آن برنامه‌های متعدد فرهنگی، تفریحی و موزه زنده از ۲۸ اسفند شروع می شود و تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ هم ادامه دارد.

شهردار در مورد فضاسازی و زیباسازی بصری شهر یزد در ایام نوروز گفت: در سطح شهر انجام گلکاری‌ها در حال اتمام است و تا ۲۶ اسفند هم تمام المان‌های نوروزی و گل‌جاها نصب می‌شود.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری افزود: نورپردازی برخی از اماکن از جمله میدان امیرچخماق، مسجدجامع، بخشی از برج و باروی قدیم شهر، رواق‌های باغ دولت آباد و ساختمان شهرداری به اتمام رسیده و برخی دیگر تا ۲۸ اسفند به اتمام خواهد رسید و رونمایی می‌شود.

وی تقویت و رفع نواقص روشنایی‌های تقاطع ها را ضروری دانست و اظهار کرد: ۱۶ تقاطع و میدانی که نور کم و ضعیفی داشتند و یا با مشکلاتی مواجه بودند، روشن خواهد شد و تاکنون چهار نقطه از این اماکن روشن شده و ظرف سه چهار روز آینده به طور کامل روشن خواهند شد.

شهردار با بیان این که رصدهای مربوط به قبل از نوروز در حال انجام و اتمام است، گفت: کشیک‌های نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین برقرار است و هر روز فعالیت‌هایی که باید انجام شود، توسط مجموعه بازرسی شهرداری رصد و پایش می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه نقص تذکر داده شده و برطرف می‌شود.

محی الدینی افزود: شهرداری یزد در سه ورودی اصلی شهر از مسیرهای تهران، شیراز و کرمان ایستگاه‌های نوروزی را مستقر می‌کند که در این مکان‌ها، همکاران در شهرداری به راهنمایی و پاسخگویی مسافران پرداخته و نقشه در اختیار مسافران قرار می‌دهند و سامانه‌ای به مسافران معرفی می‌شود که می توانند مقاصد سفرشان را در سطح شهر انتخاب کنند.

شهردار با اشاره به این که امسال اسفند پرکاری را اعم از برگزاری انتخابات و همچنین تدارک برنامه های ماه مبارک رمضان داشتیم، در خصوص برنامه‌های شاخص شهرداری برای استقبال از بهار قرآن و بهار طبیعت، گفت: المان‌ها و نمادهای شهری خاصی برای امسال اضافه می‌شود و نورپردازی میدان شهدای محراب را نیز با زیبایی خاصی خواهیم داشت.

محی‌الدینی در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که نوروز خوب و با نشاطی را برای همشهریان یزد و میهمانان این شهر میراث جهانی در نورزی متفاوت در یزد شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha