• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402122215700
  • خبرنگار : 71955

برگزاری بیش از ۷۰۰ «جشن وصال» در کشور/ فراخوان طراحی پوستر هفته ازدواج

برگزاری بیش از ۷۰۰ «جشن وصال» در کشور/ فراخوان طراحی پوستر هفته ازدواج

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از ۷۰۰ «جشن وصال» در سراسر کشور در شهرستان‌ها به ویژه در شهرستان‌های محروم برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر در نشست خبری «اولین فراخوان طراحی پوستر به مناسبت هفته ازدواج» با بیان اینکه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان هرسال در هفته ازدواج برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای ترویج ازدواج آسان و گرامیداشت هفته ازدواج رقم خورده که یکی از مهمترین اتفاقات برگزاری جشن‌های وصال در سراسر کشور است

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته جشن ملی با حضور رییس جمهور و زوج‌های جوان برگزار شد افزود: بیش از ۷۰۰ جشن وصال در سراسر کشور در شهرستان‌ها به ویژه در شهرستان‌های محروم برگزار شد.

متقی‌فر شعار این هفته را ازدواج آسان آسمانی نام برد که با هدف ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و از بین بردن رسومات غلط برگزار شده است.

به گفته متقی‌فر، امسال شروع جشنواره با فراخوان پوستر جشن وصال استارت خورد تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان و طراحان در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه ازدواج جوانان، تاثیرگذاری لازم را در حوزه ترویج مسائل اجتماعی به ویژه مسائل ازدواج از طریق هنر داشته باشد و بتوان آن را پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه این فراخوان دو بخش دارد ادامه داد: بخش اول، طراحی پوستر (جشن وصال) است که در سطح ملی باید طراحی شود و از بهترین پوستر داوری شده برای جشنواره استفاده می‌کنیم. بخش دوم پوسترهای محتوایی حوزه ازدواج آسان است که اطلاع رسانی آن انجام می شود و امیدواریم هفته ازدواج متفاوتی را رقم بزنیم.

به گزارش ایسنا، راحمی دبیر جشنواره طراحی پوستر جشن وصال با بیان اینکه اتفاق ویژه‌ای در فضای جدید جشن وصال رقم خورده است گفت: فضاهای مختلف هنری و رسانه‌ای می توانند در جشن بزرگ که آیین نکوداشت هفته ازدواج است ورود کنند تا ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ایشان پای کار بیاید. هنرمندان نگاه خود را در این موضوع به تصویر بکشند و از این ظرفیت در فضاهای مختلف استفاده کنند.

راحمی با بیان اینکه یکی از نکات اساسی که در دبیرخانه جشنواره جشن وصال برنامه ریزی شده رویدادهایی است که به مرور زمان برگزار می‌شود و اولین رویداد، رویداد طراحی پوستر است، با اشاره به اینکه مجموعه‌های مختلفی از جمله حوزه هنری سازمان تبلیغات و استودیوهای فرهنگی درگیر این موضوع می‌شوند افزود: هر دستگاهی که دستی در کار طراحی و گرافیک دارد مخاطب این جشنواره خواهد بود و در فضاهای مختلف هنری بحث طراحی پوستر را می تواند انجام دهد.

راحمی ادامه داد: رویداد اول امروز آغاز و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در فضاهای مختلف و با طراحی‌های مختلف برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ۲۵ فروردین آثار داوری و هفته اول اردیبهشت اولین همایش رویداد برگزار می‌شود.

وی افزود: رویداد دوم، طراحی مجموعه‌های نمایشگاهی در حوزه ازدواج، تشکیل و تحکیم خانواده است‌.

راحمی با اشاره به اینکه در هفته ازدواج از آثار برتر رونمایی می‌شود ادامه داد: هنرمندان می‌توانند آثار خود را در سه بخش عنوان یا نشان جشن وصال (طراحی، لگو و نشان جشن وصال)، محتوا و تک خط جشن وصال با عنوان آیین بزرگداشت هفته ازدواج و پس زمینه پوستر را طراحی و ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha