• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402122215747
  • منبع : روابط عمومی برنامه

توضیحات فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش درباره یک نمایشگاه

توضیحات فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش درباره یک نمایشگاه

امیر سرتیپ سیفی فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش ضمن بازدید از نمایشگاه راهیان نور در پادگان حمید گفت:نمایشگاه‌ها فرصتی برای ارائه عملکرد ارتش در بیست و دو ماه انقلاب از یک سو و هشت سال دفاع جانانه را برای ما فراهم می‌کند. همه ساله در این ایام نمایشگاه موقتی در «آبتیمور» برگزار می‌شد که با انتقال آن به پادگان حمید به یک نمایشگاه دائمی تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امیرسرتیپ سیفی در این راستا توضیح داد: راهبرد دوم این است که ارتش، «فرهنگ ارتش چرا ندارد» را به سمتی هدایت کند که مردم ارتش پاسخگو را لمس کنند. آبتیمور محل ورود آن شهید عزیزی است که بدون منت وارد جبهه جنوب شد و پیکر مطهرش از این نقطه خارج و در بهشت‌های گلگون شهداء آرام گرفت.

وی  ادامه داد: آبتیمور در پانزده کیلومتری جاده اهواز خرمشهر قرار دارد. در حقیقت این مکان در زمان جنگ دژبان لشکر قهرمان ۹۲ زرهی بود. همه رزمندگان نیروهای مسلح از این نقطه وارد و خارج منطقه می‌شدند.آبتیمور نقطه کنترلی ورود و خروج به جبهه محسوب می‌شد و یادآور خاطرات فراوانی برای رزمندگان اسلام است. آنان که طعم و مزه حضور در جبهه را چشیده‌اند با دیدن این مکان خاطرات هشت سال جوانمردی، غیرت، شرف و پاسداری از این مرز و بوم در دلشان زنده می‌شود. این شهید در اینجا "مهر و سند غیرت" و "نجابت و شرف"  برای  سرزمین محل تولدش ثبت و آن را ماندگار کرد.ملت ما می‌دانند این نقطه چقدر برای ما اهمیت دارد. آبتیمور سند عملکرد نیروهای مسلح است. آبتیمور سند غیرت، سند شرف ملتی است که وجود بیگانه را تحمل نمی‌کند. سندی برای تاریخ است که ممکن است بخشی از یک کشور با کج فهمی سران متخاصم اشغال شود، اما اگر ملتی غیرت داشته باشد آنان را چون تفاله‌ای بیرون خواهند ریخت.

توضیحات فرمانده قرارگاه راهیان نور درباره یک نمایشگاه

وی اظهار کرد: همه ساله نمایشگاه را در آبتیمور برپا می‌کردیم و امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش دستور داد به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها، این نمایشگاه به نمایشگاه دائمی تبدیل و آرام آرام در جنوب تجهیز و به صورت علمی،  منطقی و روشمند ساماندهی خواهد شد. امسال کار را آغاز کردیم و امیدوارم در سالیان متمادی تکمیل شده و محل عرضه عملکرد ارتش در این خطه‌ زرخیر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha