• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402122215755
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نخستین جشنواره ملی سرمایه‌گذاری و فن‌آفرینی ورزش برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی سرمایه‌گذاری و فن‌آفرینی ورزش برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان مسئول اجرایی جشنواره ملی سرمایه‌گذاری و فن‌آفرینی در صنعت ورزش گفت: این رویداد به منظور سرمایه گذاری، ارائه طرح و ایده کارآفرینان حوزه ورزش و گرشگری، ایجاد فرصت‌های شغلی و عرضه دستاوردها در دانشگاه برگزار می‌شود که نوعی تمدن‌سازی است.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برگزاری نخستین جشنواره ملی سرمایه‌گذاری و فن آفرینی در صنعت ورزش، اظهار کرد: برای حدود ۱۰۰ غرفه نمایشگاه، مکانی ۲هزار متری در دانشگاه به این موضوع اختصاص داده‌ایم، زیرا صنعت ورزش، صنعتی است که هنوز به نسبت فرصت‌های شغلی و توانمندی‌ها رشد نکرده اما می‌توان گفت، بعضی از تشکل‌ها شکل گرفته است.

او ادامه داد: تغییراتی با همکاری بخش خصوصی در عنوان و برنامه انجام شد و به دلیل اینکه بخش خصوصی انجمن‌ها و تشکل‌های تیم ملی و کشوری در این بخش آمدند، با هماهنگی معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان در صنعت ورزش را پایه‌گذاری کردیم. 

مدیر اجرایی این جشنواره خاطر نشان کرد: عنوان این رویداد به جشنواره سرمایه گذاری و فن آفرینی در صنعت ورزش تغییر پیدا کرد که این جشنواره بخش‌های مختلفی دارد و در دانشگاه اصفهان شکل گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای این برنامه با همکاری وزارت صنعت، وزارت ورزش، وزارت گردشگری، معاونت علمی ریاست جمهوری، پژوهشگاه تربیت بدنی است، افزود: از دیگر همکاران و حامیان این رویداد جهاد دانشگاهی، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری، کانون دانش، صنعت و بازار کشوری در صنعت ورزش و انجمن تجهیزات صنایع ورزشی در سطح کشور هستند.

مسئول اجرایی جشنواره درباره بخش‌های مختلفی این جشنواره، توضیح داد: بخشی از نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری است که می توانند دستاوردهای خود را در این رویداد شرکت دهند. بخش دیگر سرمایه‌گذاری است که کارآفرینان حوزه ورزش و گرشگری می‌توانند طرح و ایده کسب و کاری که برای نمونه اولیه ساخته شده را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه افرادی که مورد پذیرش قرار بگیرند بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت: یکی از بخش مهم رویداد، نشست تخصصی سیاست‌گذاران و فعالان کارآفرین ورزشی و گردشگری است که کمک کننده رفع چالش‌ها است. درحال حاضر فقط نقطه کانونی این رویداد در استان اصفهان است اما سعی می‌کنیم برای استان های همجوار نیز انجام شود. 

مسئول اجرایی جشنواره با بیان اینکه رویداد کمک می‌کند چالش‌ها برای سال‌های آینده رفع شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکت انجمن‌های بخش خصوصی و دولتی، یک نوآوری در این زمینه بود. مهم‌ترین اتفاق تمدن‌سازی است که توانستیم بعد از سال‌ها نمایشگاهی در دانشگاه‌های کشور بر پا کرده و در کنارهم خدمات و توانمندی را به این صعنت ارائه کنند، انجمن‌ها و ساختارهای مختلفی نیز برنامه ریزی کنند.

وی یادآورشد: درحال حاضر فقط نقطه کانونی این رویداد در استان اصفهان است اما سعی می‌کنیم برای استان های همجوار نیز این خدمات انجام شود. 

به گزارش از ایسنا، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال طرح‌ها تا ۲۸اسفندماه ۱۴۰۲ به وب‌سایت www.sbf2024.ui.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha