• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122215832
  • خبرنگار : 30147

شهردار:

سرانه فضای سبز کاشمر ۴ متر بیشتر از استاندارد کشوری است

سرانه فضای سبز کاشمر ۴ متر بیشتر از استاندارد کشوری است

ایسنا/خراسان رضوی شهردار کاشمر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در چند سال اخیر، سرانه فضای سبز شهری در کاشمر به ۱۸ مترمربع رسیده که حدود ۴ متر از استاندارد کشوری بیشتر است.

اصغر کوهسرخی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نگاه ویژه شهرداری به توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیش از ۱۲۰۰۰ اصله نهال در سطح شهرستان کاشته شد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰۰ اصله نهال توسط شهرداری و ۸۰۰۰ توسط مردم کاشته شده است، میزان فضای سبز جنگلی را ۱۸۵ هکتار اعلام کرد و افزود: هرچند سرانه استاندارد ۱۴ مترمربع اعلام شده اما ما به رقم ۱۸ مترمربع رسیدیم که ۴ متر از سرانه کشوری بالاتر قرار دارد.

شهردار کاشمر همچنین با اشاره به اینکه ۸۰ درصد گل و گیاه مصرفی در فضای سبز از تولیدات خود شهرداری کاشمر است، ادامه داد: اگرچه زیباسازی فضای سبز شهری و ایجاد آن بر عهده مدیریت شهری است، اما حفظ و نگاهداشت آن در گرو مشارکت شهروندان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده واحد فضای سبز شهرداری کاشمر برای نوروز امسال اظهار کرد: درختکاری و گل‌کاری از مهم‌ترین اقداماتی است که همه‌ ساله برای ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان و استقبال از نوروز انجام می‌شود.

کوهسرخی گفت: بدون شک فضای سبز شهری، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌هاست که حفظ آن بدون همکاری شهروندان ناممکن است لذا حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهری در گرو مشارکت شهروندان است و از شهروندان درخواست داریم در این راستا به هر نحو ممکن ما را یاری کنند.

وی ارتقای فرهنگ حفظ و توسعه فضای سبز شهری در بین شهروندان را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولین موضوع خشک شدن جنگل سید مرتضی به عنوان بزرگ‌ترین جنگل این شهر بود؛ بنابراین احیای ۱۲ هکتار از جنگل سید مرتضی که به دلیل کم‌آبی و کم‌توجهی و از سویی آفات و کرم ساقه‌خوار بخش عمده‌ای از جنگل خشک و رو به خشکی بود، در دستور کار قرار گرفت و توانستیم از سال گذشته تاکنون با اجرای بیش از ۲۰ کیلومتر آبیاری تحت‌ فشار به‌صورت قطره‌ای برای فضای‌سبز در سطح شهر و اجرای ایستگاه پمپاژ و نصب تله‌های فرمونی، حشرات را در جنگل کنترل کنیم که اثر مثبتی برای نجات درختان داشت.

شهردار کاشمر همچنین افزود: توانستیم در جنگل سید مرتضی ۴ هزار نهال مثمر از جمله زیتون، عناب، توت، انجیر و سنجد و سایر درختان غیرمثمر از جمله چنار به‌جای درختان خشک و درختانی که با تنش مواجه شده بودند، کاشت کنیم و با تغییر شیوه‌های آبیاری از غرقابی به سمت آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، مساحت بیشتری را زیرپوشش آبیاری قرار بدهیم که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضای سبز شهری از شبکه آب شهری جداسازی شده است.

کوهسرخی یادآور شد؛ آب موردنیاز تأسیسات، سنگ‌شکن، شن‏شویی و تولیدات بتنی که از آب شرب استفاده می‌شد، به آب غیرشرب تغییر یافت. با این اقدامات، صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد تومانی را در مصرف آب داشتیم.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته، فضای سبز به ۱۸۵ هکتاری افزایش یافته به طوری که هم‌اکنون سرانه فضای سبز شهر با احتساب جنگل سید مرتضی به ۱۸ مترمربع رسیده است، عنوان کرد: کاشمر به لحاظ سرانه فضای سبز جز شهرهای خوب ارزیابی می‌شود و به اذعان کارشناسان بعد از مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha