• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122215853
  • خبرنگار : 50642

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان:

۴۸۵۰ واحد تحت نظارت شبکه دامپزشکی مشهد است

۴۸۵۰ واحد تحت نظارت شبکه دامپزشکی مشهد است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: در حال حاضر ۴۸۵۰ واحد در شهر مشهد وجود دارد که دامپزشکی نظارت آن‌ها را بر عهده دارد؛ تنها در رینگ حرم نزدیک ۵۰۰ واحد وجود دارد که شامل هتل‌ها و رستوران‌ها می‌شود.

محمد سیاح امروز ۲۲ اسفندماه در نشست خبری طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: شبکه دامپزشکی مشهد هم‌راستا با استان سعی می‌کند مانند سنوات گذشته در حوزه نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از مرحله تولید، توزیع تا عرضه به صورت حداکثری فعالیت کند. در سال جاری با توجه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز، چهار پایگاه جهت استقرار تیم‌های نظارتی در رینگ حرم مطهر رضوی ایجاد شده و سعی می‌کنیم که همراه با سایر دستگاه‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ و با استفاده از کلیه امکانات و منابع انسانی به خوبی در سلامت فرآورده‌های دامی اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در سال جاری از اکیپ‌های نظارتی خصوصی و دولتی به صورت مداوم استفاده شود زیرا در حال حاضر ۴۸۵۰ واحد در شهر مشهد وجود دارد که دامپزشکی نظارت آن‌ها را بر عهده دارد؛ تنها در رینگ حرم نزدیک ۵۰۰ واحد وجود دارد که شامل هتل‌ها و رستوران‌ها می‌شود. باتوجه به این تعداد ده اکیپ دولتی در دو شیفت صبح و عصر فعالیت کرده و اکیپ‌های خصوصی نیز به دو طریق این ارگان را یاری می‌کنند. اولین مورد شرکت همیاران سلامت است که اختصاصا بر هتل‌ها نظارت دارند و دومین مورد هم همکارانی هستند که در کشتارگاه‌ها و کارخانجات گوشتی و دامی نظارت را برعهده دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد تصریح کرد: همکاری و هماهنگی در کار تیمی با مرکزیت شبکه مشهد و هماهنگ با استان و فرمانداری اتفاق می‌افتد که نتیجه کار این است که زائرین در شهر مشهد دغدغه خوراک نداشته باشند و به زیارت بپردازند. اگر افرادی در این خصوص تخلفاتی انجام دهند، تعزیرات و دادسرا به آن‌ها رسیدگی می‌کند. در نوروز سال گذشته ۲۷ پرونده تعزیرات و ۳۷ پرونده دادسرا وجود داشت و همچنین ده واحد نیز پلمب شد.

نظارت بر «شهرک‌عرب‌ها» در ایام عید نوروز

سیاح در خصوص نظارت بر منطقه شهرک‌عرب‌ها بیان کرد: شهرک عرب‌ها بورس عرضه ماهی بوده و تحت نظارت شبکه است و بازدیدهای ادواری از این مکان صورت می‌گیرد، اما هنگامی که تخلفاتی صورت بگیرد، با آن‌ها مقابله می‌شود. همچنین مردم می‌توانند در صورت مشاهده مشکلات دامپزشکی و بهداشتی دامی با شماره همراه ۰۹۹۶۱۹۰۲۳۱۶ تماس بگیرند و گزارشات تصویری خود را برای این شماره ارسال کنند تا روند جمع‌آوری تخلفات به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها، دامپزشکی‌ها و وزارت صمت هرکدام به نوعی نظارت مخصوص خود را برای فرآورده‌های دامی، طیور و آبزیان برعهده دارند؛ اما باید توجه داشت که در مناسبت‌هایی نظیر عید، این مشکلات و تخلفات پیش می‌آید و با توجه به تعداد ورودی‌های زیاد ممکن است جابه‌جایی آن‌ها به تاخیر بیافتد، به همین دلیل دو الی سه اکیپ اختصاصا در این قسمت شهرک شهید بهشتی «شهرک عرب‌ها» مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha