• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402122215877
  • خبرنگار : 50161

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

دانش‌آموزان بیشترین مصدومان چهارشنبه‌سوری سال پیش بودند

دانش‌آموزان بیشترین مصدومان چهارشنبه‌سوری سال پیش بودند

ایسنا/زنجان معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، بیشترین مصدومان حوادث ناشی از مواد محترقه در چهارشنبه‌سوری سال گذشته در کشور از میان دانش‌آموزان بودند.

داوود رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از مواد محترقه و منفجره یا آتش‌افروزی چهارشنبه‌سوری، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد بخصوص کودکان ونوجوانان است و هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل‌ جبرانی درپی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سوختگی در صدر صدمه‌های واردشده به مصدومان در چهارشنبه‌سوری سال گذشته بود، گفت: از مجموع ۴۰۲۶ مورد صدمه‌های گزارش‌شده ناشی از استفاده مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال گذشته در کشور، ۱۸۰۵ مورد مربوط به سوختگی بوده است.

او بیشترین اعضای آسیب‌دیده در چهارشنبه‌سوری سال گذشته را سر و گردن دانست و بیان کرد: از مجموع ۴۰۲۶ مورد صدمه‌های گزارش‌شده ۱۷۵۸ مورد مربوط به صدمه‌های سر و گردن است که از این تعداد ۱۱۴۶ مورد مربوط به چشم است.

وی اظهار کرد: از بین ۴۰۲۶ مصدوم سال گذشته در کشور ۲۴۲۱ نفر در گروه سنی ۵ تا ۲۴ سال قرار داشتند و از این بین نیز گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال با ۸۵۳ نفر مصدوم در صدر قرار داشت.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه علاوه بر مصدومیت و فوت، معلولیت‌های ماندگار از پیامدهای استفاده از مواد محترقه است، افزود: اگرچه اعتقاد بر این است که مراسم چهارشنبه‌سوری ابتدا یک جشن یک‌ روزه بوده است، اما بعضی از جوانان چند هفته قبل از روز جشن، آتش‌بازی، ترقه‌بازی و استفاده از مواد منفجره را آغاز می‌کنند که می‌تواند خطرهای متعددی را برای بسیاری از مردم به‌دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha