• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402122215911
  • خبرنگار : 50469

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام:

رشد سالانه اعضای کتابخانه‌های استان ایلام بیش از ۴۵ درصد است

رشد سالانه اعضای کتابخانه‌های استان ایلام بیش از ۴۵ درصد است

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: تعداد ۵۷ باب کتابخانه عمومی در سطح استان داریم که از این تعداد ۵۱ باب بصورت نهادی و ۶ باب مشارکتی هستند و ۱۵ کتابخانه آن در روستاها و ۳۵ باب در شهرها مستقر هستند.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: آمار اعضای این تعداد کتابخانه‌ در استان بیش از ۳۵ هزار نفر است و ۶۷۹ هزار نسخه کتاب در این تعداد کتابخانه در دسترس اعضا قرار گرفته است و ۷۸ کتابدار در سطح استان در حال ارئه خدمت به مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس پایش انجام شده توسط نهاد کتابخانه‌های کشور، رشد سالانه اعضای کتابخانه‌های عمومی در استان ایلام بیش از ۴۵ درصد است و از این لحاظ رتبه ۱۰ کشور را داریم. ما از سال ۱۴۰۰ به بعد رشد خوبی در جذب اعضای کتابخانه‌ها داشته‌ایم و نسبت به این سال ۱۴۰ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

حیدری گفت: ۶ باب کتابخانه مشارکتی ما در حال حاضر با مشارکت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی، هلال احمر استان و شرکت آب و فاضلاب استان دایر هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام عنوان کرد: در سال گذشته این اداره کل در استان ۱۴ هزار برنامه  فرهنگی برگزار کرده است و سعی کرده روند خدمات خود به مخاطبان را تنوع ببخشد و سعی بر این است در مناسبت‌های مختلف به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی این برنامه‌ها را اجرا کنیم تا زمینه حضور و جذب مخاطبان به کتابخانه افزایش یابد.

 وی ادامه داد: آبان ماه گذشته بر اساس ارزیابی از وضعیت کتابداران استان، کتابخانه «امیرکبیر» در شهر آبدانان در بخش خدمات فراکتابخانه‌ به عنوان کتابدار برتر برگزیده شد.

حیدری اضافه کرد: یکی از رویکردهای نهاد کتابخانه‌ها حمایت از کسب و کارهای کوچک است و ما به خاطر سه مولفه به این موضوع ورود کردیم اول اینکه کسب و کاری موفق است که بر پایه علم باشد و ما زمینه انتقال این دانش را در اختیار داریم، دوم اینکه کتابداران می‌توانند مشاوران خوبی باشند و سوم اینکه فضای کتابخانه‌ها در ساعاتی می تواند در اختیار برخی کسب و کارها قرار گیرد.

وی گفت: ما در اوقات خاصی بخشی از فضای کتابخانه‌ها را در اختیار دستگاه‌های محیط زیست استان و هلال احمر قرار می هیم تا برنامه‌های آموزشی و علمی خود را در آن انجام دهند و مراجعان به کتابخانه بیایند و بازدید داشت باشند و جذب شوند که در این راه موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha