• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402122215984
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۲ اسفند؛ ورود ناوهای چین و روسیه به ایران/انتصاب فرمانده جدید هوانیروز

اخبار سیاسی ۲۲ اسفند؛ ورود ناوهای چین و روسیه به ایران/انتصاب فرمانده جدید هوانیروز

«رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴»، «محفل انس با قرآن» و «انتصاب فرمانده جدید هوانیروز» از موضوعات مهم خبری بیست و دوم اسفندماه ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، مطابق رسم هرساله مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.

این محفل نورانی که با حضور شماری از قاریان و استادان ممتاز و فعالان قرآنی برگزار می شود، به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

****

امروز همچنین رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴، با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و  شناوری کشورهای چین و روسیهبرگزار می‌شود و نمایندگانی از کشور های عمان، آذربایجان، قزاقستان،پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در راستای حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

از دیگر اهداف این رزمایش  می‍‌توان  به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

در همین ارتباط، امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی، سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴  در نشست خبری مشترک با فرماندهان یگان های روسیه و چین گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی با شعار با هم برای برقراری صلح و امنیت، رزمایش مرکب دریایی سه جانبه ای را بین نیروی دریایی ایران، نیرویی دریایی روسیه و نیروی دریایی جمهوری خلق چین برگزار می‌شود.

بنابراین یگان‌های شناوری چین و روسیه برای شرکت در رزمایش مرکب دریایی ایران چین و روسیه وارد آب های سرزمینی کشورمان شدند.

در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن های «جماران»، «دنا»، «بایندر»، ناوهای «گناوه»، «زره»، «سیرجان» و شناورهایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران شامل ناو «شهید سلیمانی»، ناو «ابو مهدی المهندس»، ناو «شهید محمودی» و «تندر» و همچنین ناوهای نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه که امروز وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند، حضور دارند.

یگان های شناوری فدراسیون روسیه شامل رزمناو موشکی گارد «واریاگ»، ناو بزرگ ضد زیردریایی «مارشال شاپوشنیکف» به همراه یک ناوچه، دو کشتی جنگی و یک کشتی تدارکاتی نیروی دریایی چین و همچنین شناورها و بالگردها از ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

****

امروز همچنین با پیشنهاد امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی و با تصویب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ دوم قاسم خاموشی به عنوان فرمانده جدید هوانیروز منصوب شد.

****

در یک نشست خبریعلی‌اکبر رائفی‌پور به تشریح دیدگاه‌هایش درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و  با بیان این‌که «هدف بنده و جریانم هم مشارکت و رقابت در انتخابات بود»  ادامه داد: از جریان اصلاح‌طلب باید تشکر کرد برای  لیستی که در انتخابات دادند. شاید لیست اصلاح‌طلبان برخلاف نظر مخاطبانشان بود اما در مشارکت موثر بود. فیلتر مردم نسبت به شورای نگهبان سختگیرانه‌تر بود که برای جناح چپ و راست سنتی نمود داشت.

دبیرکل جبهه صبح ایران گفت: پیروزی برای مردم زمانی شیرین‌تر خواهد بود که بدانند چه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از حضور آنان در انتخابات اتفاق افتاده بود. انتخابات اسفند معادلات جریان‌های سیاسی را تغییر داد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم ۳ نماینده در تذکرات جداگانه‌ای خواستار بررسی تخلفات انتخاباتی شدند.

کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: در جریان برگزاری انتخابات تخلفاتی صورت گرفت که باید به آن رسیدگی شود؛ طبق فرمایشات رهبری سلامت انتخابات نیاز به ورود عملی دارد و نباید در حد شعار باشد.

ذبیح الله اعظمی نماینده جیرفت نیز در تذکر دیگری گفت: تخلفاتی در انتخابات صورت گرفته که باید برای جلب افکار عمومی پیگیری شود.

روح الله نجابت نماینده شیراز نیز در تذکری بیان کرد: گزارش‌هایی از محدوده حوزه‌های انتخابیه مبنی بر بروز بعضی از اشکالات رسیده که از مسئولین امر می‌خواهم به آن ها توجه کرده و تخلفاتی که به صورت مستند گزارش شده را مورد بررسی قرار دهند چون این امر باعث افزایش اعتماد مردم به صندوق‌های رأی می‌شود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست ودوم اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

****

در پی اعطای نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سرلشکر حسین سلامی و سردار سرلشکر عبدالرحیم موسوی،‌فرماندهان کل ارتش و سپاه، رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای اعطای این نشان را به ایشان تبریک گفت.

سید ابراهیم رئیسی اعطای این نشان را نمادی از رضایت و خرسندی معظم‌له از مجاهدت‌های ایشان دانست که توانسته‌اند با حضور فرزندان رشید ملت سرافراز ایران در این نهاد مردمی، در همه زمینه‏‌های نظامی، عملیاتی، ‌اطلاعاتی و پیشرفت و اعتلای کشور و همچنین خدمت‌‏رسانی به مردم عزیز کشورمان در برهه‌‏های حساس به خوبی بدرخشند و همچون  خاری در چشم دشمنان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha