• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402122216117
  • منبع : بازار

پله گرد

پله گرد

پله گرد از پرکاربردترین نوع پله‌ها است که در ایجاد فضایی لوکس و بزرگ کردن فضا نقش زیادی را ایفا می‌کند. از مزایای پله پیچ، مساحت اشغال کم آن است. ​

به گزارش ایسنا به نقل از استپ متال، بیشتر ما انسان‌ها علاقه زیادی به داشتن خانه‌ای شیک و لوکس داریم. عوامل متعددی وجود دارند که باعث جلوه بخشیدن و افزایش جذابیت در خانه می‌شوند. یکی از آنها پله گرد است. آنها پله‌های زیبا و منحنی‌شکلی هستند که معمولا در مکان‌هایی که متراژ کمتری دارند و در کل برای چشمگیرتر شدن آن فضا مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پله گرد

پله گردها که به آنها پله اسپیرال یا پله پیچ نیز می‌گویند، به شکل مارپیچی و قوس‌دار هستند. استفاده از این نوع از پله باعث می‌شود تا منزل، محل کار یا هر مکان دیگر فضای ویژه‌ای به خود بگیرد و حالت دوبلکس پیدا کند. این مدل از پله‌ها از مزایای مفیدی همچون انواع و ابعاد مختلف، متصل‌کردن دو یا چندین طبقه به یکدیگر و ایمنی بالا برخوردار هستند.

انواع پله گرد

این نوع از پله از لحاظ متریال و نیز مدل و طراحی در مدل‌های گوناگون و متنوعی یافت می‌شوند. بنابراین دست شما را برای انتخاب مورد مناسب و مدنظرتان باز می‌گذارند. انواع این پله‌ها از نظر متریال شامل موارد زیر هستند:

  • فلزی: یکی از پرکاربردترین مدل پله گرد نوع فلزی است. همان‌طور که از نامش پیداست از فلز تهیه می‌شود، بنابراین استحکام، دوام بالا و البته اندازه‎‌های مختلفی دارد.
  • چوبی: به‌طورکلی چوب و اجناسی که از چوب ساخته می‌شوند همیشه پرطرف‌دار هستند، چون چوب به‌تنهایی زیبایی استثنائی به محیط می‌بخشد. نوع چوبی این پله نیز از این قاعده مستثنی نیستند. استفاده از آنها بدون شک نمای داخلی محیط را تغییر و فضا را تجملی خواهد کرد.
  • بتنی: باتوجه‌به اینکه بتن ماده‌ای سخت و محکم است، بنابراین پله‌هایی که از این جنس ساخته می‌شوند بادوام و استوار خواهند بود.
  • انواع پله گردها از نظر طراحی عبارتند از:
  • دو محور باکس: پله گردهای دو محور باکس از نظر اندازه بسیار بزرگ هستند، به‌همین دلیل آنها را بیشتر در رستوران‌ها، هتل‌ها یا مراکز خرید بهره می‌برند.
  • دو محور ورق: پله‌های دو محور ورق نیز مانند دو محور باکس بسیار بزرگ هستند، اما تنها تفاوت آنها در این است که این مدل از پله‌ را در منازل و آپارتمان‌ها به‌کار می‌برند.

انواع پله گرد بر اساس طراحی

از سایر انواع پله می‌توان به نوع زیر محور، تک‌محور کنسولی، مارپیچ و محور مرکزی برش خورده اشاره کرد. تمام آنها معمولا در اکثر مکان‌ها اعم از مسکونی و تجاری مورداستفاده قرار می‌گیرند. تنها تفاوتی که این نوع از پله‌ها با سایر نمونه‌های ذکرشده دارند؛ شعاع و ابعاد کوچک‌تر آنها است.

پله گرد

انواع پله پیچ بر اساس متریال

انواع دیگری از پله‌ها بر اساس متریال، شامل پله گرد شیشه‌ای، آهنی و سنگی هستند.

  • پله آهنی: جنس این نوع پله‌ها از فلز است و همانند نوع فلزی بسیار مستحکم و بادوام هستند.
  • پله سنگی: مدل‌های سنگی از سنگ‌های مرمر، گرانیت، تراورتن و غیره ساخته می‌شوند و میزان فرسودگی، خراشیدگی و خوردگی در آنها کم خواهد بود.
  • پله شیشه‌ای: به‌احتمال زیاد مدل‌های شیشه‌ای پله‌ها را به‌دلیل شفافیت و شیک‌بودن در بیشتر رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‎ها دیده‌اید. تنها نکته‌ای که در هنگام نصب این مدل از پله‌ها باید به آن دقت کرد این است که جنس شیشه مصرفی نشکن و مقاوم باشد.

ساخت پله اسپیرال

برای ساخت پله گرد باید به یک‌سری نکات دقت شود. ابتدا جنس پله و نوع طراحی آن را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال آیا تمایل دارید فقط نوع بتنی و مارپیچ باشد یا در کنار آن از چوب نیز استفاده شود؟ دوم اینکه مکان موردنظر را به‌خوبی بتن‌ریزی کنید و پس از آن مراحل دیگر مانند چسباندن ورق‌های اتصال و سایر گزینه‌ها را به اجرا درآورید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید اندازه پله‌ها است. اندازه و ابعاد پله باید به‌گونه‌ای باشد که راه‌رفتن روی آن را دشوار نکند، در هنگام نصب پله گرد ارتفاع بین پله‌ها نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.

نکات خرید پله گرد مقرون‌به‌صرفه

اگر از لحاظ بودجه محدودیت دارید، باید در هنگام تهیه پله پیچ گزینه‌هایی را برگزینید که مقرون‌به‌صرفه‌تر باشند. یکی از بهترین موارد برای شما پله گرد دست‌ دوم است. آنها همانند سایر پله پیچ‌ها در تمامی مکان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. علاوه‌بر این، مزایایی نظیر زیبایی، ماندگاری بالا و ایمن بودن نیز دارند. یکی دیگر از مزایای آنها قیمت است که باتوجه‌به دست‌دوم بودنشان نصف می‌شود. توجه داشته باشید با نصف‌شدن قیمت از کیفیت آن کاسته نخواهد شد.

قیمت پله اسپیرال

تعیین بودجه و هزینه از معیارهای مهمی است که باید قبل از خرید پله گرد مشخص شود. باتوجه‌به اینکه اندازه و ابعاد پله و نیز متراژ فضایی که باید این پله در آن نصب شود در هر مکانی متفاوت خواهد بود، بنابراین نمی‌توان گفت که قیمت معینی دارد. قیمت پله گرد بسته به طراحی، متریال و هزینه‌های مربوط به ساخت و نصب آن متغیر است.

تولیدی پله گرد استپ متال

گروه صنعتی استپ متال یک گروه تولیدی پله اسپیرال با سابقه بالا در کرج محسوب می‌شود که سال‌های طولانی در زمینه تولید پله گرد و نصب آن فعالیت دارد. انواعی از پله‌ها از جمله پله معلق، دوبلکس، اسپیرال و گردان توسط این شرکت در بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، منازل و سایر مکان‌های دیگر ساخته و اجرا شده است. این گروه یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های پله گرد در کرج را داشته و پروژه‌های مختلفی را نیز در دست اجرا دارد. 

جمع‌بندی

برای ایجاد فضای شیک و بزرگ‌تر در منزل، رستوران، هتل یا هر مکان دیگر از انواع پله گرد استفاده می‌شود. این محصولات در ابعاد، طرح‌ها و جنس‌های گوناگون موجود هستند که باتوجه‌به سلیقه و معیار خود می‎توانید آنها را سفارش دهید. مطابقت با نقشه، میزان لرزش و عمر ماده، از نکاتی هستند که باید در هنگام خرید پله پیچ به آنها توجه کرد.

انتهای رپرتاژ اگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha