• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122216120
  • خبرنگار : 71592

نتانیاهو: برای شکست حماس باید به رفح حمله کنیم

نتانیاهو: برای شکست حماس باید به رفح حمله کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر دم از پیروزی ادعایی در جنگ غزه زد و تاکید کرد برای دستیابی به این پیروزی باید گردان‌های جنبش حماس در شهر رفح «نابود» شوند.

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در سخنرانی خود در برابر کمیته روابط عمومی آمریکا ـ رژیم صهیونیستی(اِی‌پَک) مدعی شد: برای پیروزی در جنگ غزه باید گردان‌های باقیمانده حماس را در شهر رفح واقع در جنوب غزه نابود کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها تکرار کرده به هشدارهای بین‌المللی درباره حمله زمینی به شهر رفح و قربانی شدن مردم فلسطین در این منطقه تن نمی‌دهد.

به نقل از سایت خبری عربی۲۱، نتانیاهو همچنین مدعی شد اکثریت قریب به اتفاق مردم آمریکا در جنگ غزه، رژیم صهیونیستی را تایید می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد این رژیم تحت هر شرایطی در جنگ غزه پیروز خواهد شد و گفت: حماس را نابود خواهیم کرد، اسرای خود را آزاد می‌کنیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که غزه هرگز تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی تنها در ۲۴ ساعت گذشته هشت کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داده و ۷۲ شهید و ۱۲۹ مجروح برجای گذاشته است، نتانیاهو مدعی شد: تدابیری برای کاهش شمار قربانیان غیرنظامی غزه اتخاذ کردیم.

وی در سخنرانی خود در برابر کمیته «ای‌پک» گفت: غیرممکن است که از حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود حمایت کنیم و آنگاه که از این حق خود استفاده می‌کنید، مانع شویم. موجودیت اسرائیل در معرض خطر است و ما چاره‌ای جز پیروزی نداریم و این «در دسترس» است.

نتانیاهو با نادیده گرفتن تظاهرات روزانه صهیونیست‌ها علیه سیاست خود و کابینه رژیم صهیونیستی که خواهان برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها از سیاست‌های او حمایت می‌کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درباره تشکیل کشور فلسطین گفت: صهیونیست‌ها چنین کشوری را نمی خواهند.

نتانیاهو با اشاره به حکومت تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه در مرحله پساجنگ، مدعی شد صهیونیست‌ها با ایده حکمرانی تشکیلات خودگردان بر نوار غزه مخالفند.

این در حالی است که هشت عضو مجلس سنای آمریکا امروز در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور تاکید کردند: باید به نتانیاهو توضیح دهید که ممانعت از رساندن کمک ها به نوار غزه پیامدهای وخیمی به همراه خواهد داشت.

سناتورها در این پیام خواستار منع ارسال تسلیحات هجومی به رژیم صهیونیستی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha