• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122216263
  • خبرنگار : 30147

فرماندار سرخس:

خطر سیلاب از دو روستای سرخس رفع شد/جلوی خروج آب از کشور گرفته شد

خطر سیلاب از دو روستای سرخس رفع شد/جلوی خروج آب از کشور گرفته شد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار سرخس گفت: با مدیریت به موقع و تمهید اقدام‌های سازنده خطر جدی سیلاب از دو روستای سرخس که امکان داشت خسارت‌های بسیاری را بر جای بگذارد، رفع شد.

حسن نوری‌زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: در پی هشدارهای سطح نارنجی که از حوزه استانداری به فرمانداری شهرستان سرخس در خصوص مهار آب‌های روان در حوزه خود سطح شهرستان ابلاغ شد، برنامه‌های لازم پیش‌بینی و از ظرفیت نیروهای معتمد بومی محل نیز استفاده شد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته مأموریت مهار سیلاب‌های ضلع شمالی منطقه خانگیران به معتمدین واگذار شد، افزود: با همکاری شرکت بهره‌برداری شرکت نفت و گاز شرق در راستای در اختیار قرار دادن لودر و بیل مکانیکی برای مهار و هدایت و ایجاد انشعاباتی در مسیر سیلاب اقدامات و تدابیر لازم انجام شد.

فرماندار سرخس عنوان کرد: اگر در مسیر سیلاب انشعاب و شکاف ایجاد نمی‌شود حجم بسیاری از حجم سیلاب موجب تخریب روستاهای نوبنیاد و گنبدلی و بخشی از آب هم از مرز خارج می‌شد.

 وی خاطرنشان کرد: با تدبیری که اندیشیده شد سرمنشأ آب به دو شاخه تقسیم شد که بخشی به سمت زمین‌های کشاورزی روستای ابمال و در نهایت خروجی گنبدلی و معدن خود گنبدلی هدایت شد و بخشی هم وارد تاغزارهای پشت حوزه گنبدلی می‌شود.

نوری‌زاده با بیان اینکه همچنان تمامی مدیران ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند، گفت: خوشبختانه تاکنون خسارتی نداشتیم و فرایند و جلوگیری از آب‌های مرزی و تثبیت آن در داخل خود شهرستان مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: با این اقدام علاوه بر این‌که جلوی خروج آب از کشور گرفته شد، به تثبیت خاک و آبیاری تاغزارها نیز کمک شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

این شهرستان مرزی از شمال و شرق حدود ۱۵۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha