• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402122316287
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال مطرح کرد

استفاده از توان متخصصان داخلی در ساخت و تجهیز خطوط انتقال نفت

استفاده از توان متخصصان داخلی در ساخت و تجهیز خطوط انتقال نفت

ایسنا/مازندران مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با بیان اینکه نیروگاه آذرخش علی‌آباد ابتدای سال آینده به خطوط نفت متصل می‌شود، گفت: در راستای صرفه‌جویی، بسیاری از پروژه‌ها از جمله پروژه سوخت‌رسانی به نیروگاه علی‌آباد توسط متخصصان داخلی شرکت در دست انجام بوده و برون‌سپاری صورت نگرفت.

محمدمهدی جامعی ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران فعالیت‌های شرکت خط لوله و مخابرات منطقه شمال را تشریح کرد و گفت: وظیفه این شرکت انتقال نفت خام تولید شده به مراکز پالایشگاهی و سپس انتقال فرآورده‌های نفتی به سایر نقاط کشور است.

وی با اعلام اینکه بالغ بر ۴ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی در حوزه استحفاظی جابجا کردیم، افزود: در منطقه شمال ۶۰۰ کیلومتر خط لوله داریم که شامل استان‌های مازندران، گلستان و بخشی از تهران  می‌شود.

مدیر شرکت خطوط و مخابرات نفت منطقه شمال، با اشاره به اینکه ۴ میلیارد لیتر جابجا شده در این منطقه، بیش از ۳ میلیارد لیتر متعلق به مازندران است چرا که بیشترین سهم مسافرپذیری را این استان دارد، یادآور شد: در نوروز سال گذشته از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۳۵۰ میلیون لیتر سوخت، انتقال و تحویل شرکت پخش داده شد.

این مسئول از آمادگی تیم‌های عملیاتی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در سال گذشته با توجه به بودجه‌های محدود دولت بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی انجام شد. همچنین در حمله سایبری اخیر ۶۰ جایگاه سوخت توسط همکاران ما در بخش «آی تی» مجددا راه‌اندازی شد.

جامعی با اشاره به اینکه مقرر شده بود ۱۱ نیروگاه کشور که نزدیک به خطوط لوله نفت هستند به این خطوط متصل شوند، اظهار کرد: در این راستا نیروگاه نکا به خطوط نفت شمال متصل شد و اتصال نیروگاه آذرخش علی‌آباد با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه نیروگاه آذرخش علی‌آباد ابتدای سال آینده به خطوط نفت متصل می‌شود، افزود: در راستای صرفه‌جویی، بسیاری از پروژه‌ها از جمله پروژه سوخت‌رسانی به نیروگاه علی‌آباد توسط متخصصان داخلی شرکت در دست انجام بوده و برون‌سپاری صورت نگرفت.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با بیان اینکه در اجرای پروژه نیروگاه علی‌آباد با توجه به تحریم‌ها از توان نیروهای متخصص بومی استفاده شده است، خاطرنشان کرد:  از ۱۰ مرکز انتقال منطقه شمال، هفت ایستگاه متعلق به مازندران و سه ایستگاه در استان گرگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha