• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122316434
  • خبرنگار : 30147

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار مطرح کرد

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه ترویج، حفظ و حراست از انفال

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه ترویج، حفظ و حراست از انفال

ایسنا/خراسان رضوی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار بهره‌مند شدن از منابع طبیعی را نیازمند فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه ترویج، حفظ و حراست از انفال دانست.

عباسعلی کیانی‌فرد  در گفت و گو با ایسنا با تأکید بر صیانت از منابع طبیعی اظهار کرد: با توجه به اینکه آب و خاک از منابع پایه تولید محسوب می‌شود، تبیین فرهنگ‌سازی در حفظ و احیاء منابع طبیعی و محیط‌زیست در جوامع شهری و روستایی ضروری است.

وی تأکید کرد: برای کاهش خسارت‌های ناشی از این تهدیدها و نگرانی‌ها لازم است تا همه دستگاه‌ها و افراد جامعه دست در دست هم به کمک منابع طبیعی بیایند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار افزود: بهره‌مند شدن از این منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه ترویج، حفظ و حراست از انفال است.

وی ادامه داد: هرچند عملیات کاشت یک میلیارد نهال در کشور آغاز شده، اما اجرای این طرح به تنهایی کار دولت نیست و همه ما باید برای نجات طبیعت در این طرح مشارکت جدی داشته باشیم.

کیانی‌فرد اجرای اینگونه طرح‌ها را کار ارزشمندی دانست که آیندگان نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. بدون تردید یکی از مزایای مهم و قابل توجه کاشت نهال و توسعه فضاهای سبز و جنگلی می‌تواند کنترل و کاهش گرد و غبارهای محلی و از بین رفتن پدیده ریزگردها باشد که این روزها برخی از مناطق خراسان رضوی از جمله سبزوار را نیز به شدت تحت تأثیر آثار زیانبار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم همه مردم در موضوع مهم درختکاری که برای نفس طبیعت و سلامت جامعه اهمیت دارد، با همه توان و امکانات خود مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: امروز برای سلامت جامعه و نشاط مردم و ادامه حیات جامعه نیازمند محیط‌زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسئله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، از پاییز امسال تاکنون با همراهی نهادهای مختلف در سطح این شهرستان بیش از ۲۷ هزار اصله نهال کاشته شده است.

وی اذعان کرد: این نهال‌ها شامل انواع درختان زیتون، کاج، اقاقیا، سرو، زیتون‌تلخ، تاغ و گونه بوته‌ای آتریپلکس بوده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار افزود: بخشی از این نهال‌ها برای اجرای طرح‌های بیان‌زدایی و مقابله با روند بیابان‌زایی در کانون‌های اصلی فرسایش بادی این شهرستان کاشته شده است.

از کل پهنه ۷۲۰ هزار هکتاری شهرستان سبزوار، افزون بر ۳۸۰ هزار هکتار مناطق زیر تأثیر فرسایش بادی است که ۱۱۹ هزار هکتار آن کانون بحرانی است.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha