• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402122316507
  • خبرنگار : 50590

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

ضریب اشغال تخت دیالیز در همدان به ۳.۳ رسید

ضریب اشغال تخت دیالیز در همدان به ۳.۳ رسید

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دیالیز درمان نیست و پیوند کلیه را باید به سمت سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی سوق دهیم که در سال ۱۴۰۲ در حوزه دیالیز اتفاقات خوبی افتاد و ضریب اشغال تخت دیالیز در استان به حدود ۳.۳ رسید.

محمدمهدی مجذوبی در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در تویسرکان با هدف تعامل و هم‌افزایی در جهت ارتقاء سلامت منطقه، با ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت سیزدهم و افزایش کمی و کیفی خدمات، تجهیزات و پزشکان متخصص در منطقه و شهرستان تویسرکان، توسعه متوازن متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای عدالت و افزایش دسترسی به خدمات درمانی را از اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های دیالیز بیماران در استان مطرح کرد: دیالیز درمان نیست و پیوند کلیه را باید به سمت سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی سوق دهیم که در سال ۱۴۰۲ در حوزه دیالیز اتفاقات خوبی افتاد و ضریب اشغال تخت دیالیز در استان به حدود ۳.۳ رسید که جای امیدواری دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه میزان پزشکان متخصص و خدمات درمانی در تویسرکان طی دو سال گذشته بی‌نظیر بوده است، ادامه داد: بیشترین خدمت درمانی در بخش اورژانس بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد و بیشترین رضایتمندی‌ها و نارضایتی‌ها هم در این بخش است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه در جهت ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان ۱۸ واحد مسکونی در دست اقدام است، گفت: ۱۸ واحد پانسیون پزشکان در سه بلوک شش واحدی در شهرستان احداث شده که شش واحد آماده بهره‌برداری است و ۱۲ واحد بعدی طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.‌ 

حسن یعقوبی به راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: با مساعدت مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مسئولان شهرستان در جهت ارتقاء سطح خدمات به بیماران دیالیزی، بخش دیالیز بیمارستان سردار سلیمانی با ۱۰ تخت فعال در محیطی آرام و روحیه‌بخش راه‌اندازی شد و در حال حاضر در دو شیفت کاری ۴۰ مددجوی دیالیزی از خدمات این بخش بهره‌مند می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان ادامه داد: با راه‌اندازی آشپزخانه بیمارستان سردار سلیمانی با بهترین امکانات در فضایی کاملا بهداشتی، میزان رضایتمندی از ۶۰ درصد به ۹۵ درصد رسیده است.

یعقوبی با اشاره به توسعه فضای بخش اورژانس بیمارستان سردار سلیمانی بیان کرد: هم‌اکنون تعداد تخت‌های اورژانس تحت نظر هشت عدد است که با افتتاح فضای در حال ساخت این عدد به ۱۸ تخت افزایش پیدا می‌کند و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نشست که با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد، آخرین وضعیت حوزه سلامت در شهرستان تویسرکان مورد بررسی قرار گرفت و در زمینه رفع مشکلات حوزه سلامت مردم تمهیداتی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha