• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402122316514
  • خبرنگار : 71541

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد

پیش‌بینی افزایش مسافران هوایی در نوروز ۱۴۰۳

پیش‌بینی افزایش مسافران هوایی در نوروز ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امسال برنامه پایش کیفیت خدمات به مسافران را به مرحله اجرا می‌گذاریم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سه تا پنج درصد افزایش مسافر هوایی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رضا نخجوانی در نشست خبری مراسم افتتاحیه عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در ۵۶ فرودگاه کشور آمادگی پذیرش کلیه پروازهای داخلی را داریم. کلیه امکانات و زیرساخت‌های فرودگاهی برای پذیرش مسافر فراهم است. جلسات هماهنگی هم به این منظور با سازمان میراث ث گردشگری و وزارت راه و سایر دستگاه‌ها برگزار شده و کمیته‌های تخصصی تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: امسال برنامه پایش کیفیت خدمات به مسافران را به مرحله اجرا می‌گذاریم؛ این پایش پیش از این هم وجود داشته اما اکنون بر اساس معیار بین‌المللی است و روز جمعه به‌عنوان اولین فرودگاه، در فرودگاه بین‌المللی مشهد، برنامه پایش آغاز می‌شود. البته در خصوص منشا تاخیرها، مسئولیت با شرکت هواپیمایی است که باید چارچوب ها را رعایت کند تا شاهد یک برنامه نوروزی در شأن مردم باشیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم سه تا پنج درصد افزایش مسافر هوایی داشته باشیم، گفت: امسال یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۲۱ نفر مسافر داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم که سال ۱۴۰۳، یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ نفر مسافر داشته باشیم و شرکت فرودگاه‌ها آمادگی پذیرش هر پروازی که مجوز کسب کرده باشد را دارد.

۸۰ درصد ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار هستند

نخجوانی درباره میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها توضیح داد: ۸۰ درصد ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار هستند، اما در ایام نوروز هم خللی در فعالیت این شرکت‌ها ایجاد نخواهد شد، برای اینکه خدمت‌رسانی به مردم به بهترین  نحو انجام شود. البته شرایط ما خوب است و شرکت ها تلاش می‌کنند میزان بدهی خود را به تدریج و بر اساس تفاهم‌نامه‌ها کاهش دهند. 

وی اظهار کرد: برخی از ساعات شبانه‌روز پیک پروازی است و ما با مشکل در برخی از فرودگاه‌ها برای تردد مواجه می‌شویم به خصوص در فرودگاه مهرآباد؛ اما همکاران ما در بخش فرودگاهی نهایت سعی خود را می‌کنند که کمترین ایستایی ایجاد شود. البته امنیت پرواز یکی از مهم‌ترین اهداف ما و بر عهده سپاه حفاظت هواپیمایی است. با وجود این در سال‌های گذشته به این جمع‌بندی رسیدیم که در فرودگاه مهرآباد باید یک ترمینال جدید ایجاد شود که در قالب یک ترمینال ‌۱۲۰ هزار مترمربعی در دستور کار داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی این ترمینال باشیم.  

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره به نتیجه رسیدن آزادسازی تعرفه خدمات فرودگاهی بیان کرد: چند سال است که با وجود افزایش قیمت‌ها و هزینه‌هایی که به شرکت فرودگاه‌ها تحمیل می‌شود، به‌دلیل سیاست دولت برای کنترل قیمت‌ها تعرفه‌ها افزایش نداشته است. تا زمانی که مرجع قانونی این افزایش را تصویب نکند ما هم مجاز به افزایش تعرفه‌ها نیستیم.

نخجوانی درباره آخرین وضعیت فرودگاه کنارک در چابهار توضیح داد: موافقت‌نامه سه‌جانبه امضا شده که مراحل اخذ مجوز را از ستاد کل نیروهای مسلح طی می‌کند و کل این فرودگاه قرار است در اختیار بخش غیرنظامی قرار گیرد. بنابراین در حال حاضر ارتقای فرودگاه فعلی در دستور کار قرار دارد که با هدف توسعه اقتصاد دریامحور انجام می‌شود.

فراد نباید برای تامین حقوق خود، مانع اجرای حقوق دیگران شوند

وی درباره اظهارات خود درباره جرم بودن پیاده نشدن مسافران از هواپیما در راستای اعتراض به تاخیر در پرواز توضیح داد: جرم و مجرم به موجب قانون تعریف می‌شود و تشخیص آن به مقام قضایی است اما براساس فضای کلیه عمومی هیچ فردی نمی‌تواند برای تامین حقوق خودش مانع از اجرای حقوق دیگران باشد و از باب مزاحمت و هم ممانعت برای اجرای حقوق دیگران این موضوع نگاه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی خارجی به فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: بدهی شرکت‌های هواپیمایی داخلی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. البته ایرلاین‌های خارجی هم به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار هستند که این بدهی هم بابت نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور و هم بابت پروازهای عبوری است؛ اما ما با شرکت‌های هواپیمایی خارجی مشکلی در تسویه بدهی‌ها نداریم و تسویه‌ها در انجام است.

نخجوانی درباره حضور حجاب‌بان‌ها در فرودگاه‌های کشور نیز بیان کرد: حضور حجاب‌بان در فرودگاه‌های کشور تابع قوانین و مقررات کشور است و این افراد از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب می‌شوند و در تمام بخش‌های ارشاد و انتظامی رفتار افراد تابع مقررات تعیین شده‌است. قاعدتا این افراد باید برای رفتار با مسافران آموزش‌دیده باشند و رفتار با مسافران باید در چهارچوب متانت اسلامی باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مسافران بدحجاب و بی‌حجاب امکان سوار شدن به هواپیما را ندارند، گفت: در این باره مسئولیتی برای اظهار نظر ندارم و مقام مسئول قانونی آن باید در این باره اظهار نظر کند و مرجع قانونی آن باید به این سوال پاسخ دهد. اگر قانونی در این باره تصویب شود قطعا به اجرا می‌رسد، اما در حال حاضر در فرودگاه چنین قانونی نداریم و البته باید نظم و انضباط در فرودگاه‌ها حاکم باشد. مردم هم نسبت به قوانین کشور آگاهی دارند و فهیم‌تر از این هستند که برای رعایت قانون به آنها تذکری داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha