• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402122316548
  • خبرنگار : 50463

۴۸ مصدوم در چهارشنبه سوری یزد؛ از مصدومیت کودکی ۵ ساله تا کادر امدادی

۴۸ مصدوم در چهارشنبه سوری یزد؛ از مصدومیت کودکی ۵ ساله تا کادر امدادی

ایسنا/یزد سرپرست سازمان اورژانس یزد با بیان این که حوادث چهارشنبه آخر امسال در یزد ۴۸ مصدوم برجای گذاشت، گفت: کم سن‌ترین مصدوم چهارشنبه آخر سال یزد، کودکی پنج ساله و همچنین یک نفر از پرسنل کادر امدادی مجروح شد.

«سیدمحمدجواد میرجلیلی» در خصوص تعداد آخرین آمار مصدومین حوادث چهارشنبه آخر سال در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: متاسفانه شمار مصدومین مرتبط با حوادث چهارشنبه آخر سال از ساعت ۱۴ روز روز گذشته (۲۲ اسفند) تا هشت صبح امروز (۲۳ اسفندماه) ۴۸ نفر در سطح استان بوده است.

وی افزود: از تعداد ۴۸ نفر مصدوم، ۱۳ نفر زن و ۳۵ نفر مرد بودند که مسن ترین آنها ۴۲ ساله و کم‌ سن ترین کودکی پنج ساله بوده است.

سرپرست اورژانس یزد با بیان اینکه متاسفانه یک نفر از مصدومین از نیروهای دستگاه‌های امدادی بوده است، گفت: از تعداد ۴۸ نفر مصدوم ۳۵ تن به صورت مستقیم با مواد محترقه و ۱۲ نفر عابر و تماشاچی بودند که دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان این که شش نفر از حادثه دیدگان در بیمارستان‌های استان به دلیل شدت جراحات وارده بستری شده‌اند، گفت: از این تعداد دو نفر در بخش ICU و چهار نفر در بخش‌های تخصصی بستری شدند و ۴۲ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

سرپرست سازمان اورژانس یزد در مورد تتفکیک سنی مصدومین گفت: سه نفر از مصدومین زیر ۱۰ سال، ۲۹ نفر بین ۱۰تا۲۰سال، هفت تن بین ۲۰تا۳۰ سال و ۹ نفر بالای ۳۰ سال سن داشتند.

میرجلیلی افزود: ۲۷ نفر بر اثر سوختگی، سه نفر بر اثر شکستگی، ۲۱ نفر بر اثر تروما به اندام، ۱۳ نفر بر اثر تروما به چشم، پنج تن بر اثر تروما به سر و گردن، یک نفر بر اثر تروما به گوش و ۱۸ نفر به دلیل بریدگی و خراشیدگی مصدوم شدند.

سپرست اورژانس یزد افزود: ۷۱۲ تماس در این بازه زمانی با اورژانس یزد گرفته شد که منجر به ۲۳۳ ماموریت شده‌ است.

میرجلیل خاطرنشان کرد: همچنین در شهرستان مهریز یک مورد خسارت به آمبولانس گزارش شده است.

سرپرست اورژانس یزد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همچنان دستگاه‌های امدادی و بیمارستان های سطح استان در حالت آماده باش قرار دارند احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha