• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402122316636
  • خبرنگار : 71431

صدور ۲۲ میلیون جریمه در تهران طی ۱۱ ماه/ تمهیدات پلیس راهور برای نوروز

صدور ۲۲ میلیون جریمه در تهران طی ۱۱ ماه/ تمهیدات پلیس راهور برای نوروز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از صدور بیش از ۲۲ میلیون اعمال قانون تخلفات رانندگی در پایتخت خبرداد و گفت که این آمار مربوطه به ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست خبری که ظهر امروز در مقر پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، گفت: آمارهای رسمی اعلام شده از سوی پزشکی قانونی حاکی از آن است که در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ مجموعا ۵۲۲ نفر در شهر تهران به دلیل تصادف جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که شمار جانباحتگان ۴۶۴ نفر بود، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از میان جانباختگان ۲۱۹ نفر عابرپیاده و ۲۴۳ نفر نیز موتورسیکلت سوار بودند.۶۰ نفر هم راننده و سرنشین خودرو بودند.

موسوی‌پور درباره معابر دارای بیشترین تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در تهران نیز گفت: بزرگراه آزادگان با ۴۸ درصد از سهم کل تصادفات و بزرگراه امام علی بل ۳۳ نفر فوتی جزو پرتصادف‌ترین و جزو پر کشته‌ترین معابر پایتحت هستند. کارهمچنین موفق شدیم که در دی ماه روند تصادفات فوتی را کاهشی کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران نیز اظهارکرد: در ۱۱ ماهه امسال ۲۲ میلیون اعمال قانون در شهر تهران داشتیم که حدود نیمی از آن مربوط به تحلفات ساکن است. همچنین یک میلیون و ۶۰۰ تخلف حادثه‌ساز نیز جریمه شده است.

وی افزود: ۶۵۰ هزار تخلف پلاک و دو میلیون و ۹۰۰ هزار تخلف نیز به دلیل معاینه فنی ثبت شده است. همچنین پس از هماهنگی‌های صورت گرفته مبنی بر اینکه امکان ابطال معاینه‌فنی خودروهای آلاینده دارای مجوز معاینه فنی، طی شش ماه اخیر معاینه فنی ۱۲ هزار دستگاه خودروی دارای معاینه فنی باطل شده و آنان ملزم به اخذ دوباره معاینه فنی شدند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه قرارگاه کنترل سرعت نیز همچنان فعال است،  گفت: این قرارگاه باهدف باز آموزی قوانین و مقررات ویژه رانندگان پر خطر به تعداد ۲۸۰۰ آموزش داده است. جالب است بدانید که رقم تکرار افراد در این قرارگاه کمتر از ۱۰ درصد بوده و این نشان‌دهنده اثربخشی آموزش‌هاست.

موسوی‌پور با بیان اینکه مجموع وسایل نقلیه توقیف شده در پارکینگ‌ها اعم از خودروی سواری، باری، موتور و... ۱۳۶ هزار دستگاه است، گفت: ۳۴ هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز به شکل ساعتی در محل توقیف شده است.

وی تعداد رانندگان  تهرانی دارای نمره منفی بالای ۳۰ را در حدود ۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای این افراد پیامک برای تحویل گواهینامه صادر شده است. همچنین تعداد ضبط گواهینامه دارای نمره منفی بالای ۳۰ نیز در حدود ۱۱۰۰ نفر بوده است. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به حوزه موتورسیکلت نیز اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار اعمال قانون برای موتورسیکلت‌ها صادر شده است که حدود ۲۰۰ هزار مورد آن برای پوشش پلاک است. ۵۸ هزار دستگاه موتور نیز به پارکینگ منتقل و توقیف شده است. توقیف ۳۲ هزار دستگاه موتور نیز به دلیل پوشش پلاک بوده است. ۱۵ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز به شکل ساعتی توقیف شده‌اند.

موسوی پور از رفع اثر پوشش پلاک از ۵۷ هزار دستگاه موتورسیکلت خبر داد و گفت: آشکار سازی موتورسیکلت با نصب برچسب و شب رنگ نیز از سوی پلیس برای حدود ۱۳ هزار دستگاه موتورسیکلت انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح موتوریار نیز با قوت در حال انجام است، گفت: در این مدت ۱۸۷ هزار موتورسیکلت سوار تحت آموزش‌های طرح موتوریار قرار گرفتند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه از شناسایی ۴۴۸ نقطه حادثه خیز در معابر تهران خبر داد و گفت: ۲۱۲ نقطه در سال ۱۴۰۲ ایمن سازی شده است. همچنین ۱۰۱۷ نقطه پرتصادف نیز آشکارسازی شده است. اصلاح هندسی ۳۶۰ معبر نیز انجام شده و ما ۳۶ محل پارک موتورسیکلت را هم ایجاد کرده‌ایم. عملیات جداسازی یا احداث رفوژ میانی هم در ۲۰۳ مسیر انجام شده است.

وی درباره تمهیدات پلیس راهور در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت: استقرار تعداد ۵۰ تیم کنترل سرعت در معابر بزرگراهی و پیش بینی ۳۰ تیم تست سلامت رانندگان انجام شده و این تیم‌ها در ایام نوروز فعال خواهند شد. همچنین تقویت حضور تیم های گشتی در ساعات افطار تا سحر را خواهیم داشت. تقویت تیم های نامحسوس برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگان پر خطر، بروز رسانی دوربین های مکانیزه ثبت تخلف سرعت و تقویت نظارت تصویری و پایش بر خط معابر از دیگر اقدامات برای این ایام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha