• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402122316733
  • خبرنگار : 71588

درخواست الجزایر برای انجام تحقیق درباره تجاوزات جنسی اشغالگران در اراضی فلسطینی

درخواست الجزایر برای انجام تحقیق درباره تجاوزات جنسی اشغالگران در اراضی فلسطینی

الجزایر خواستار تحقیق درباره «تجاوزات جنسی رژیم صهیونیستی» در سرزمین‌های فلسطین و همچنین برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای پایان دادن به جنایات این رژیم شد.

به گزارش ایسنا، عمار بن جامع، نماینده الجزایر در سازمان ملل ضمن تاکید بر لزوم انجام تحقیقات لازم درخصوص تجاوزات جنسی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی گفت: من می‌خواهم بر موضع اصولی کشورم الجزایر تاکید کنم که می‌گوید هیچ فردی چه زن چه مرد، صرف نظر از دین و اصالتش، نباید با ترس و وحشت تجاوزات جنسی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مواجه باشد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خشونت جنسی در درگیری‌ها، مجوز بازدید از چندین بازداشتگاه (اسرائیلی) را دریافت کند؛ جایی که حقوق فلسطینیان نقض می‌شود و بیش از ۳۴۸۴ بازداشتی اداری بدون محاکمه در آن بازداشت هستند.

این نماینده الجزایری افزود که حضور او در نوار غزه به او این امکان را می‌دهد که درجریان میزان تجاوزات جنسی فلسطینی‌ها توسط نیروهای رژیم صهیونیستی قرار بگیرد و آنها را به جامعه جهانی منتقل کند.

وی تصریح کرد زنان فلسطینی برای دهه‌ها از تأثیر حملات بی‌وقفه، مواجهه با تبعیض و خشونت‌های بی‌شمار در جبهه‌های مختلف رنج برده‌اند. مردم فلسطین، به ویژه زنان درمعرض تجاوزات بسیاری قرار گرفته‌اند که اصل انسانیت و کرامت آنها را زیر پا می‌گذارد.

عمار بن جامع تاکید کرد که این وضعیت بحرانی پدیده جدیدی نیست بلکه در تمام دوران اشغالگری ادامه داشته و به دلیل سیاست مجازات گروهی این اوضاع وخیم‌تر شده است.

وی درباره غزه گفت حدود یک میلیون تن از آوارگان را زنان تشکیل می‌دهند، یعنی نیمی از کل آوارگان فلسطینی‌ها و سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی از افزایش روند بازداشت توسط اشغالگران صهیونیست به‌ویژه زنان خبر می‌دهند.

این مقام الجزایری اظهار کرد مواردی گزارش شده است که در آن زنان فلسطینی در غزه در قفس و در زیر باران و سرما و بدون غذا بازداشت هستند.

وی خواستار پایان دادن به این جنایات شد که مستلزم برقراری فوری آتش‌بس است، زیرا جایگزین دیگری غیر از آن وجود ندارد.

نماینده الجزایر در سازمان ملل همچنین گفت مقامات اسرائیلی اغلب از مجازات مصون می‌مانند. از سال ۲۰۰۱، علی‌رغم ثبت ۱۴۰۰ شکایت از سوی فلسطینیان در مورد اعمال شکنجه، تنها سه پرونده کیفری باز شده است.

چند روز قبل، فاطمه طمبوره، از ساکنان شمال شهر غزه که از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده از تجاوزاتی که ارتش رژیم صهیونیستی در حق آن در اثنای بازداشتش بدون هیچ اتهامی انجام داد، سخن گفت.

وی از جزئیات دستگیری و قرار گرفتنش در معرض تفتیش و آزار و اذیت بدنی در دوران بازداشتش توسط ارتش رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات منحصر به  فرد هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» توسط رزمندگان حماس در اراضی اشغالی که هلاکت ۱۲۰۰ صهیونیست و به اسارت گرفتن نزدیک به ۱۳۰ تن از آنها را در پی داشت عملیات نظامی گسترده‌ای از هوا،‌ دریا و زمین به همراه یک محاصره جنایتکارانه علیه غزه اجرا کرد.

در نتیجه اجرای این عملیات بیش از ۳۱ هزار فلسطینی که عمدتا شامل زنان و کودکان هستند تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند و بالغ بر ۷۲ هزار و ۲۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد دست‌کم ۲۷ نفر در غزه در نتیجه سوءتغذیه و کم‌آبی که به سبب محاصره رژیم صهیونیستی حادث شد جان خود را از دست داده‌اند. همچنین جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ۸۵ درصد از مردم این باریکه را نیز آواره کرده و طبق اعلام سازمان ملل ۶۰ درصد زیرساخت‌های این باریکه آسیب دیده یا نابوده شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha