• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402122316782
  • خبرنگار : 71567

مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه در پاسخ به ایسنا:

تحریم ۱۲ ساله دانشگاه شریف/ برای ارتباط با غرب تحریم‌ها را دور می‌زنیم

تحریم ۱۲ ساله دانشگاه شریف/ برای ارتباط با غرب تحریم‌ها را دور می‌زنیم

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه علی رغم تحریم این دانشگاه توانستیم روابط خود با غرب را حفظ کنیم، گفت: در کشورهای غربی نیز روابطی داریم و به شکل‌هایی تحریم ها را دور زدیم. در حال حاضر دوره های مشترک با برخی دانشگاه‌های اروپایی داریم که وقتی متوجه می‌شوند آن را می‌بندند و ما راه دیگری باز می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محسن مسیحی در نشست خبری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه شریف برگزار شد، با اشاره به تحریم حدود ۱۲ ساله این دانشگاه از سوی اتحادیه اروپا، اظهار کرد: دانشگاهی که رتبه اول کشور محسوب می شود و توانسته رتبه خود در بین دانشگاه های فنی کشور را حفظ کند، طبیعی است مورد حمله قرار بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اخیرا پس از آنکه بنا بود اتحاد اروپا به مدت ۱۰ سال یعنی تا اکتبر امسال بنا بود بر اساس توافقات برجام تحریم را بردارد؛ اما این اتفاق نیفتد و دو ماه پس از این مهلت کانادا مجدد علیه دانشگاه شریف و شهید بهشتی تحریم هایی را مطرح کرد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: اخیرا بحث تحریم های دانشگاه شریف رسانه ای شده است؛ به طوریکه روزنامه گاردین علیه دانشگاه ما و همکاری هایی که با این دانشگاه صورت می گیرد گزارش هایی را ارائه داد. بنابراین ما انتظار داریم مجموعه های رسانه ای ما نیز نسبت به این موارد و تهاجماتی که به مجموعه علمی و آموزشی ما صورت می گیرد، موضع گیری داشته و نسبت به این اخبار حساس باشند؛ چرا که ممکن است در برخی موارد ما مستقیم نتوانیم ورود کنیم؛ اما باید به صورت غیرمستقیم باید با این شرایط و تحریم هایی که به دنبال ایران هراسی صورت می گیرد، مبارزه کنیم.

مسیحی در خصوص ارتباطات بین المللی دانشگاه شریف نیز یادآور شد: ما بر اثر تحریم هایی که طی این چند سال اخیر داشتیم سعی کردیم ارتباطات بین المللی خود را حفظ کنیم و شریک های جدیدی در منطقه داشته باشیم. در واقع جهت دهی ما چندین سالی است که به سمت شرق صورت می گیرد. بنابراین در کشورهای غربی نیز روابطی داریم و به شکل هایی تحریم ها را دور زدیم. در حال حاضر دوره های مشترک با برخی دانشگاه های اروپایی داریم که وقتی متوجه می شوند آن را می بندند و ما راه دیگری باز می کنیم.

وی افزود: همچنین انعطاف پذیری هایی در مقررات داخل دانشگاه و وزارت علوم داشتیم و سعی می شود در مجوزهایی که می خواهیم دریافت کنیم تسهیل گیری هایی صورت بگیرد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی» دانشگاه صنعتی شریف در خصوص هدف کنفرانس فوق نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه ما نتوانستیم در کشور اهمیت انرژی را به صورت سازمانی، وزارت خانه ای و دستگاهی در سال های قبل داشته باشیم در نتیجه آن را به صورت علمی در کمسیون انرژی و دانشگاه شریف پیگیری می کنیم و دنبال این هستیم در منطقه کاپ انرژی ایجاد کنیم. این امر نیازمند گفتمان سازی در منطقه است. بر این اساس در کنفرانس از این کشورها دعوت کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha