• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402122316850
  • خبرنگار : 50471

فرماندار خبر داد

آماده‌سازی سراب‌های نهاوند برای پذیرایی از میهمانان نوروزی

آماده‌سازی سراب‌های نهاوند برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
سراب گیان نهاوند

ایسنا/همدان فرماندار نهاوند گفت: سراب‌های شهرستان نهاوند برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده‌سازی می‌شوند و اقدامات لازم برای ساماندهی این سراب‌ها انجام می‌شود.

ضرغام احمدوند چهارشنبه ۲۳ اسفند در جلسه ستاد خدمات سفر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای ساماندهی سراب گاماسیاب عقد قرارداد انجام شده و با همکاری بخش خصوصی در حال آماده‌سازی است.

وی افزود: سازمان همیاری نیز نسبت به آماده‌سازی سراب گیان و انجام تعهدات و وظایف خود در این سراب برای مسافران نوروزی اقدام و  برنامه‌های خود را اعلام کند.

احمدوند ادامه داد: در بحث سراب فارسبان هم با توجه به گزارش منابع طبیعی فعلا یک نفر برای انجام خدمات و اقدامات معرفی و با انجام قرارداد در روزهای آینده تعیین‌تکلیف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست و آسفالت برخی خیابان‌ها از جمله میدان امام(ره) تا کمربندی برای میزبانی جالب نیست، خواستار سرعت بخشی در اجرای مقدمات و برنامه‌های آماده‌سازی شهر برای نوروز شد.

فرماندار نهاوند در ادامه با بر تأکید بر تسریع در آماده‌سازی سیما و خدمات شهری برای میزبانی مسافران نوروزی، مطرح کرد: با وجود اینکه ماه رمضان هم هست برخلاف انتظار هیچ نماد و فضاسازی فرهنگی هم در شهر از میزبانی این ماه در سیمای شهر دیده نمی‌شود.

احمدوند از شهرداری نهاوند خواست تا نسبت به فضاسازی فرهنگی شهر برای ماه رمضان و آماده‌سازی برای میزبانی میهمانان نوروزی اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل قیمت‌ها در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت از نیروهای بسیجی برای گشت‌ها و نظارت‌های بازار استفاده کند.

فرماندار نهاوند یادآور شد: ارائه لیست‌های کشیک داروخانه‌ها، نانوایی‌ها، مراکز درمانی، پایگاه‌های امداد و نجات، مراکز عرضه سوخت، استقرار چادرهای هلال احمر و تشکیل کمپینگ‌ها، پاکسازی شهر از پوسترهای تبلیغاتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه، فعال شدن سینما و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در شهر، آمادگی آموزش و پرورش بعنوان ستاد اسکان و آمادگی همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر در این ایام باید انجام شود.

به گفته وی، تابلوهای نصب علائم و سرعت‌کاه‌ها، مکان‌یابی با هدف کاهش عوامل تصادفات و حوادث‌ها در محور فیروزان انجام شود و پروژه سه‌راهی فارسبان هم با همکاری اداره راه و پیگیری‌های رئیس دادگاه بخش خزل ادامه و تعیین‌تکلیف خواهد شد.

احمدوند تأکید کرد: همچنین دهیاران در روستاها حاشیه جاده‌ها و مسیرهای گردشگری را پاکسازی و فضا را برای میزبانی میهمانان نوروزی آماده‌سازی کنند.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: بازارچه صنایع دستی از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین آماده ارائه خدمات و صنایع سوغات نهاوند به میهمانان نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha